• یکشنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400092116352

مدیر روابط عمومی بهزیستی فارس اعلام کرد:

آموزش طراحی مانور و مدیریت بحران در بهزیستی فارس

آموزش طراحی مانور و مدیریت بحران در بهزیستی فارس

ایسنا/فارس مدیر روابط عمومی بهزیستی فارس از برگزاری دوره آموزشی طراحی اجرای مانور و مدیریت بحران با تاکید بر سیستم فرماندهی سوانح و همکاری معاونت جوانان جمعیت هلال احمر استان خبر داد.

عبدالرحمن سلیم‌حقیقی یکشنبه ۲۱ آذرماه با حضور مجازی در جمع خبرنگاران گفت: دوره آموزشی طراحی اجرای مانور و مدیریت بحران به منظور آموزش تیم‌های محب بهزیستی فارس برای انجام هماهنگی های راهبردی درون بخشی و بین سازمانی و مدیریت در بحران برگزار شده است.

مدیر روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان فارس افزود: در حال حاضر در تمام شهرستان‌های استان حداقل یک تیم فوریتی محب مستقر است.

او افزود: تیم‌های محب بهزیستی از سال ۸۶ شکل گرفته‌اند، پیکره اصلی این تیم‌ها کارشناسان بهزیستی هستند و در مواقع فوریتی از افراد داوطلب با تخصص‌های مرتبط از جمله مددکاری و روانشناسی، گروه‌های همیاران سلامت و مردم محلی نیز کمک می‌گیرند.

سلیم‌حقیقی هدف تیم‌های محب را پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی و روانی، پس از بلایای طبیعی و انجام آموزش‌های عمومی شامل؛ مهارت‌های حل مسئله، مدیریت واکنش‌های روانشناختی، تفکر مثبت و مفید، ارتقاء سطح آرامش و امیدواری و تامین نیازهای اولیه اجتماعی در شرایط بحران عنوان کرد.

او خاطرنشان کرد: این برنامه آموزشی به همت معاونت پیشگیری بهزیستی فارس و همکاری معاونت جوانان جمعیت هلال احمر فارس با تاکید بر اجرای سیستم فرماندهی سوانح( ics) تشکیل شده است، این سیستم وسیله و الگویی برای فرماندهی در سوانح است و شرایطی را فراهم می‌سازد تا تلاش سازمان‌های مستقل در رسیدن به‌ هدف مشترک یعنی تثبیت حادثه و حفاظت از جان، اموال و محیط هماهنگ و بهینه شود.

به گزارش ایسنا، این دوره آموزشی همزمان به صورت وبینار برای تمام تیم‌های محب مستقر در شهرستان‌های سراسر استان فارس نیز برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha