• دوشنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۹
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400091511716
  • خبرنگار : 50250

مدیرکل بنیادمسکن:

بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات بازسازی در مناطق زلزله‌زده کوهرنگ مستقر شوند

 بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات بازسازی در مناطق زلزله‌زده کوهرنگ مستقر شوند

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: کار آواربرداری و بازسازی مناطق زلزله‌زده در شهرستان کوهرنگ آغاز شده است، اما باید تسهیلات از مجاری قانونی به متقاضیان پرداخت شود، نبود سیستم بانکی متمرکز در این مناطق یکی از مهم‌ترین مشکلات است، برای تسهیل در پرداخت تسهیلات در مناطق صعب‌العبور باید بانک‌های عامل در این مناطق مستقر شوند.

فرشید ریاحی ۱۵ آذرماه در شورای هماهنگی بانک‌های چهارمحال و بختیاری با اشاره به زلزله ۵.۷ ریشتری در شهرستان کوهرنگ در تاریخ ۱۲ مهرماه سال‌جاری، اظهار کرد: کار ارزیابی خسارت‌های وارده با سرعت انجام شد و پس از مصوبه هیات دولت برای پرداخت به حادثه‌دیدگان از زلزله ۲۵۸ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و ۱۳۶ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض اختصاص پیدا کرد.

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: کار آواربرداری و بازسازی مناطق زلزله‌زده در شهرستان کوهرنگ در سه بخش بازفت، صمصامی و بخش مرکزی آغاز شده است، اما باید تسهیلات از مجاری قانونی به متقاضیان پرداخت شود، نبود سیستم بانکی متمرکز در مناطق‌زلزله‌زده یکی از مهم‌ترین مشکلات است، برای تسهیل در پرداخت تسهیلات در مناطق صعب‌العبور باید بانک‌های سپه، ملت، تجارت و صادرات در این مناطق مستقر شوند.

وی با بیان اینکه تسهیلات بازسازی مناطق زلزله‌زده در کوهرنگ به‌طور مساوی در بین بانک‌های سپه، ملت، تجارت و صادرات توزیع و ابلاغ خواهد شد، توضیح داد: باید برای ۴۹۶ واحد احداثی، ۳۱۲۲ واحد تعمیری و ۳۰۲۱ بسته کمک معیشتی به متقاضیان تسهیلات پرداخت شود.

ریاحی تاکید کرد: باتوجه به زمانبر بودن بازسازی مناطق زلزله‌زده باید نمایندگان بانک‌های برای پرداخت تسهیلات، آزادسازی اقساط و ... در این مناطق حضور داشته باشند تا مردم نیازی به مراجعه به مرکز استان نداشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha