• چهارشنبه / ۳ آذر ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400090302330
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

کامیون حامل بار خاک معدنی با ۲۰۱ کیلوگرم شیشه در خراسان جنوبی توقیف شد

کامیون حامل بار خاک معدنی با ۲۰۱ کیلوگرم شیشه در خراسان جنوبی توقیف شد

ایسنا/خراسان جنوبی فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از کشف ۲۰۱ کیلو و ۷۶۶ گرم ماده مخدر شیشه در بازرسی از یک کامیون حامل بار خاک معدنی درشهرستان"نهبندان" خبر داد و گفت: در این رابطه ۲ متهم دستگیر شده است.

سردار ناصر فرشید اظهار کرد: مأموران ایست و بازرسی سهل آباد شهرستان نهبندان با دریافت اخباری مبنی بر حمل مواد مخدر در محورهای مواصلاتی این شهرستان، هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک کامیون حامل بار خاک معدنی مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از  پایگاه خبری پلیس، وی بیان کرد: ماموران کامیون را که عازم شهرهای مرکزی کشور بود متوقف کردند و در بازرسی از آن ۲۰۱ کیلو و ۷۶۶ گرم شیشه که از مرزهای شرقی کشور وارد شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی افزود: ماموران در این رابطه یک خودرو توقیف و دو متهم دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و روانه زندان شدند.

فرشید بر مبارزه جدی و بی امان با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ تأکید کرد و گفت: شهروندان در صورت مشاهده افراد و یا خودروهای مشکوک بلافاصله مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف ۱۰۱ کیلوگرم تریاک از وانت پیکان در نهبندان

سرهنگ حسن شجاعی نسب، جانشین انتظامی خراسان جنوبی از کشف ۱۰۱ کیلو و ۴۵۰ گرم تریاک در شهرستان نهبندان خبر داد و گفت: در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر شده است.

وی اظهار کرد: ماموران انتظامی با دریافت اطلاعاتی مبنی بر این که قاچاقچیان مواد مخدر قصد دارند مقادیری مواد مخدر را از محور های مواصلاتی شهرستان"نهبندان" جابه جا کنند دستگیری سوداگران مرگ در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی بیان کرد: مأموران انتظامی هنگام گشت زنی در محورهای مواصلاتی شهرستان"نهبندان" به یک وانت پیکان که با سرعت در حال حرکت بود، مشکوک شدند که با علایم هشدار دهنده به راننده خودرو دستور ایست داده و با اقدامات پلیسی خودرو را متوقف کردند.

جانشین انتظامی خراسان جنوبی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از وانت پیکان ۱۰۱ کیلو و ۴۵۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه ای جاساز شده بود، کشف کردند.

شجاعی نسب تصریح کرد: ماموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: پلیس در راستای برقراری نظم و امنیت و آرامش عمومی برای هموطنان عزیز در تمامی ساعات شبانه روز از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

سرهنگ علیرضا فولادی، فرمانده انتظامی فردوس از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران در این رابطه یک باند توزیع کننده مواد مخدر را منهدم و از اعضای این باند، ۶۲۹ گرم مواد مخدر صنعتی کشف کردند.

وی اظهار کرد: مأموران پلیس اخباری دریافت کردند که یکی از توزیع کنندگان مواد مخدر صنعتی درحال فعالیت در شهرستان فردوس می باشد که به همین منظور پاکسازی نقاط آلوده و مقابله با توزیع کنندگان موادمخدر، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در مناطق جرم‌ خیز این شهرستان اجرایی شد.

وی بیان کرد: مأموران پلیس با انجام تحقیقات گسترده و بررسی های میدانی یکی از باندهای توزیع کننده مواد مخدر را در شهرستان فردوس شناسایی و اعضای این باند را تحت نظر قرار دادند.

فرمانده انتظامی فردوس افزود: مأموران با هماهنگی مقام قضائی سرباند و ۳ نفر از اعضای این باند را با ۲ دستگاه خودرو دستگیر و از آنان ۶۲۹ گرم مواد مخدر صنعتی کشف کردند.

فولادی تصریح کرد: اجرای طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی تداوم دارد و شهروندان در صورت مشاهده هر گونه فعالیت مشکوک به ویژه در زمینه توزیع انواع مواد مخدر، مراتب را بلافاصله به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

معافیت پزشکی مشمولان دارای مدرک تحصیلی دکترای پزشکی

سرهنگ سید احمد حسینی، معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت: براساس تبصره ۱ ماده ۴۰ قانون خدمت وظیفه عمومی مشمولان پزشک اعم از عمومی، دندانپزشکان و پزشکان متخصص فقط در صورتی می توانند از معافیت دائم پزشکی بهره مند شوند که به تشخیص شورای پزشکی وظیفه عمومی، قادر به اشتغال به حرفه طبابت در نیروهای مسلح نباشند.

وی با بیان اینکه به درخواست پزشکی این دسته از مشمولان بعد از ترک تحصیل، انصراف و یا فراغت از تحصیل رسیدگی می‌شود، اظهار کرد: در برخی از موارد بیماری مشمولان پزشک در حدی است که مانع طبابت آنان در بیمارستان‌های نیروهای مسلح نیست که در این صورت به خدمت دوره ضرورت اعزام و برابر نظر شورای پزشکی وظیفه عمومی از انجام خدمات رزمی معاف می‌شوند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی افزود: رسیدگی به درخواست معافیت پزشکی مشمولان دارای مدرک تحصیلی دکترای داروسازی، دامپزشکی، تکنسین‌های اتاق عمل و.. همانند مشمولان عادی بوده و بدون هیچ شرطی به درخواست معافیت پزشکی آنان رسیدگی می‌شود.

حسینی تصریح کرد: مشمولان متقاضی معافیت پزشکی برای کسب اطلاع از آیین نامه معافیت پزشکی و قوانین و مقررات مربوط به آن، می توانند به پایگاه اطلاع رسانی سازمان وظیفه عمومی به نشانی www.vazifeh.police.ir ،سامانه تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰،کانال سازمان در پیام رسان سروش به نشانی sarbazvazifeh @ مراجعه کنند.

 پلمپ ۴ پاتوق معتادان مواد مخدر در بیرجند

سرهنگ علیرضا فولادی، فرمانده انتظامی بیرجند گفت: چهار واحد مسکونی که به پاتوق مصرف کنندگان مواد مخدر تبدیل شده بود به دستور مقام قضائی پلمپ شد.

وی افزود: در راستای ارتقاء امنیت و آرامش عمومی شهروندان، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در محلات جرم خیز شهرستان بیرجند اجرایی شد.

وی بیان کرد: مأموران با انجام تحقیقات و بررسی های میدانی، ۴ پاتوق مصرف کنندگان مواد مخدر را شناسایی کردند و پلیس با توجه به حساسیت موضوع به مالکان منازلی که به پاتوق معتادان و برهم زنندگان امنیت و آرامش ساکنان محل مبدل شده بود، تذکر دادند.

فرمانده انتظامی بیرجند بیان کرد: علیرغم تذکرات متعدد مأموران پلیس، حضور معتادان در این منازل همچنان ادامه داشت که به دلیل بی توجهی مالکان واحدهای مسکونی به هشدارهای پلیس، پس از هماهنگی با مراجع قضائی ۴ پاتوق مصرف مواد مخدر پلمپ شد.

فولادی تصریح کرد: اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی تداوم دارد و شهروندان در صورت مشاهده هر گونه فعالیت مشکوک به ویژه در زمینه توزیع انواع مواد مخدر، مراتب را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha