• چهارشنبه / ۳ آذر ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400090302070
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

خبرهای خوش مدیرعامل سازمان تعاون روستایی؛

حالِ خوب برای ۳ محصول استراتژیک خراسان جنوبی

حالِ خوب برای ۳ محصول استراتژیک خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور گفت: این سازمان قصد دارد با تنظیم گری بازار محصولات کشاورزی، به خصوص برای سه محصول استراتژیک خراسان جنوبی بنابر تاکیدات ریییس جمهور در راستای سوددهی به کشاورز و رونق صادرات و برندسازی فعالیت کند.

اسماعیل قادری فر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سازمان تعاون روستایی وزارت جهاد کشاورزی در دور جدید، رویکرد و شعار "سازمان هوشمند تنظیم گر بازار محصولات کشاورزی" را سرلوحه خود قرار داده است.

وی با اشاره به سخنان رییس جمهور و تأکید بر پرداختن به موضوع تولیدات زرشک و زعفران به عنوان دو محصول استراتژیک ملی که توسط کشاورزان خراسان جنوبی تولید می‌شود، افزود: زرشک خراسان جنوبی به عنوان یاقوت سرخ ایران به عنوان یک محصول با ارزش افزوده بالا در تمام دنیا شناخته شده است و با پیگیری مسئولان محلی و با ورود سازمان تعاون روستایی برای خرید زرشک در سال زراعی جاری تصمیم گرفتیم با روند حمایتی و با رویکرد خرید تصمینی و توافقی ئوارد بازار زرشک شویم.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور بیان کرد: خرید تضمینی بسته به کیفیت، تنوع و نوع محصولی که کشاورزان تحویل شبکه تعاون روستایی می‌دهند انجام شود و در کوتاه‌ترین زمان ممکن پس از تحویل، وجه آن تقدیم کشاورزان خواهد شد.

قادری فر ادامه داد: خوشبختانه با ورود به موقع و هوشندانه جهاد کشاورزی که در ابتدای دولت سیزدهم به بازار زعفران صورت گرفت و همچنین مصوبه شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی، قیمت کف برای زعفران نگین را به ازای هر کیلوگرم ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان درنظر گرفتیم که این قیمت باعث شده که نه تنها امسال شاهد افت قیمت در بازار زعفران نباشیم بلکه راه را برای واسطه گری و سودجویی دلالان سد کرده‌ایم.

وی افزود: این فق کشاورزان با خیال راحت بدانند که شبکه تعاون روستایی و انبارهای این سازمان تا پایایان شهریور ماه ۱۴۰۱ که پایان سال زراعی امسال و شروع سال زراعی جدید خواهد بود با این رنج قیمتی در اختیار کشاورزان است.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور  به محصول عناب این استان نیز اشاره کرد و گفت: روی زنجیره ارزش محصول کلیدی و راهبردی عناب و بازارهای حجهانی و صادراتی آن  کار نشده است؛ البته فعالیت‌های خوبی در بخش علم و فناوری روی زنجیره ارزش عناب انجام شده، اما باید حتما برای افزایش رویکرد تجارتی و بازرگانی و برندسازی عناب کار کنیم و کارهالیی در حال انجام است که به زودی خبرهای خوش آن را به مردم خواهیم داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha