• پنجشنبه / ۲۷ آبان ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400082721354
  • خبرنگار : 50294

ضرورت صرفه‌جویی در مصرف گاز و برق در زمستان سال جاری

ضرورت صرفه‌جویی در مصرف گاز و برق در زمستان سال جاری

ایسنا/کردستان معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت برق استان کردستان گفت: به منظور تامین برق پایدار و کفایت تولید انرژی برق در نیروگاه‌های برق متناسب با تقاضای مشترکان، ضرورت دارد کلیه مشترکین برق استان در مصرف انرژی ( گاز و برق) در زمستان سال جاری، به صورت جدی صرفه جویی نمایند.

سید محمد فتحی در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح این خبر اظهار کرد: هفتمین مانور تعمیرات و بهینه سازی شبکه توزیع برق در ۲۶ آبانماه با هدف استمرار خدمات رسانی مطلوب به شهروندان با توجه به موقعیت جغرافیایی و توپوگرافی منطقه و شرایط سخت و کوهستانی استان در فصل سرما ، افزایش رضایتمندی مشترکین، افزایش قابلیت اطمینان و ایمنی شبکه، ارتقای آمادگی اکیپ های عملیاتی و اجرایی در مواجهه با بحران، با موفقیت به پایان رسید.

فتحی با اشاره به کوهستانی و صعب العبور بودن اکثر مناطق تحت پوشش توزیع برق و عبور شبکه های برق رسانی از میان کوهها و دره های برف گیر استان و ضرورت تامین برق مداوم و پایدار مشترکین به ویژه در مناطق روستایی و دور افتاده استان عنوان کرد: شبکه و تاسیسات توزیع برق در معرض آسیب‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه قرار دارد بنابراین ضرورت داشت در هشت ماه نخست امسال شبکه و تاسیسات توزیع برق استان، مورد تعمیر دوره ای قرار گیرد تا در فصل زمستان با کمترین تعداد خاموشی، خدمات رسانی مطلوب  به هم استانی‌ها تداوم یابد.

وی در ادامه از جمله اهداف این اقدام فراگیر را، بهینه سازی شبکه توزیع برق با رویکرد افزایش پایداری شبکه در همه شهرهای استان اعلام کرد و گفت: تعدیل روشنایی معابر شهری به منظور کاهش فشار به نیروگاه‌های سطح کشور، رفع کانون خطر و ایمن سازی پایه‌های روشنایی معابر و تابلوهای توزیع، بهسازی شبکه روشنایی معابر، اجرای عملیات شاخه زنی و رفع معارض از خطوط برقدار، جلب همکاری ادارات راه و ترابری در تعدیل روشنایی بین شهری، از اهداف مهم این مانور بود.

فتحی در ادامه خواستار همراهی و همکاری مردم استان با شرکت توزیع برق شد و گفت: به منظور تامین برق پایدار و کفایت تولید انرژی برق در نیروگاه های برق متناسب با تقاضای مشترکان، ضرورت دارد کلیه مشترکین برق استان در مصرف انرژی ( گاز و برق) در زمستان سال جاری، به صورت جدی صرفه جویی نمایند.

فتحی در پایان یادآور شد: اجرای این مانور با حضور ۱۹۲ نیروی اجرایی در قالب ۵۱ اکیپ عملیاتی وبا حضور ۲۷ ناظر و بکارگیری خودروهای سبک و سنگین در ۱۰ شهرستان استان با رعایت مسایل ایمنی و پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

لازم به ذکر است از سال ۹۹ تاکنون هفت مانور در راستای بهینه سازی شبکه توزیع برق در کردستان برگزار شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha