• سه‌شنبه / ۲۵ آبان ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400082519862
  • خبرنگار : 50404

یک کارگردان نمایش:

تئاتر تنها هنر زنده مشهد است

تئاتر تنها هنر زنده مشهد است

ایسنا/خراسان رضوی یک کارگردان نمایش گفت: مردم مشهد به تئاتر نیاز دارند چرا که در نبود موسیقی تنها هنر زنده‌ای که در مشهد وجود دارد، تئاتر است و مردم از آن لذت می‌برند.

سجاد خسروی‌کوچ در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره نمایش «اعترافات یک زندگی غیر معمولی» که این روزها به کارگردانی او در پردیس تئاتر مستقل روی صحنه قرار دارد، اظهار کرد: متن نمایش اقتباسی از متن «مرگ و دختر جوان» اثر آریل دورفمان است که فضای رئال دارد اما آن را به سمتی آوردیم که بین رئال و سورئال باشد. لوکیشن داستان نیز یک خانه ویلایی است که با تغییراتی که انجام دادیم، آن را به فضای بیمارستان آوردیم. داستان به چرخه خشونت اشاره می‌کند و چالشی که برای مخاطب به وجود آوردیم این است که آیا چرخه خشونت در جامعه دنیا ادامه پیدا خواهد کرد یا قطع خواهد شد.

وی افزود: سال ۱۳۹۸ چند شب این نمایش را روی صحنه بردیم اما به مشکلاتی برخوردیم و حق مطلب ادا نشد. با این حال امسال با بازیگران جدید و جوان در پردیس تئاتر مستقل روی صحنه رفتیم. احتمالا این هفته آخرین هفته اجرای ما خواهد بود اما اگر استقبال مردم را شاهد باشیم، احتمال تمدید اجرا وجود خواهد داشت. با این حال فعلا تا جمعه، ۲۸ آبان، هر شب ساعت ۱۹:۳۰ به روی صحنه می‌رویم. خوشبختانه تاکنون استقبال مردم از نمایش خوب بوده و مخاطبان راضی از سالن خارج شدند.

این کارگردان تئاتر در رابطه با بازگشت مردم مشهد به سوی تماشای تئاتر خاطرنشان کرد: اگر موج جدید کرونا به وجود نیاید، مردم دوباره به تئاتر بازمی‌گردند و ظرفیت سالن‌های نمایش را برای اجرا تکمیل می‌کنند چراکه مردم مشهد به تئاتر نیاز دارند. در نبود موسیقی تنها هنر زنده‌ای که در مشهد وجود دارد تئاتر است و مردم از آن لذت می‌برند. اکنون مخاطبانی را در سالن می‌بینیم که برای اولین بار به دیدن تئاتر در مشهد آمده‌اند و این موضوع برای ما بسیار خوشایند است.

خسروی کوچ ادامه داد: در این ۲ سال افسردگی عجیبی برای مردم به وجود آمد که کار ما را نیز سخت کرد چرا که پس از ۲ سال باید اتفاقی را رقم بزنیم که حال و هوای مخاطب را تغییر دهد. امیدوارم تئاتر دوباره جان بگیرد و شاهد حضور مخاطبان باشیم چراکه نفس آن به نفس مخاطب بند است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha