• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۲۳:۵۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403072519991
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

فرماندار گناباد:

جایگاه فرودگاه گناباد ارتقا یافت

جایگاه فرودگاه گناباد ارتقا یافت

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار گناباد با بیان اینکه جایگاه فرودگاه گناباد در رتبه ۳۵ فرودگاه‌های کشور قرار گرفته است، گفت: پس از راه‌اندازی فرودگاه منطقه گناباد در مهر ماه ۱۴۰۲ تاکنون در مسیر پروازهای گناباد به تهران و برعکس تعداد ۹۳۰۰ نفر به وسیله ۸۶ پرواز جابجا شده‌اند.

رضا نصیری ۲۵ مهرماه در جلسه شورای اداری شهرستان گناباد، گفت: طی یک سال گذشته فرودگاه گناباد با ۸۶ پرواز از رتبه ۵۵ به ۳۵ ارتقا یافته است.

وی افزود: پس از گذشت یک سال از راه‌اندازی فرودگاه گناباد و استقبال مسافران منطقه جنوب خراسان رضوی فرودگاه شهدای گناباد توانست با پشت سر گذاشتن ۲۰ فرودگاه دیگر در کشور به این رتبه ارتقا پیدا کند. 

نصیری در ادامه از اضافه شدن ۳۰ درصد به مساحت منطقه مسکونی گناباد خبر داد و گفت: طی ۳ سال اخیر، هزاران واحد مسکونی در حال ساخت نشان از توسعه مسکن در این شهرستان را داشته است.

وی افزود: همچنین با اقدامات صورت گرفته در حوزه برق طی ۳ سال گذشته توان تولید برق در شهرستان گناباد از ۴۵ مگاوات به ۱۶۵ مگاوات در دهه فجر ۱۴۰۳ افزایش می‌یابد.

فرماندار گناباد با اشاره به اینکه هر ۴۵ روز یک چمن مصنوع در حوزه روستایی و شهری گناباد به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: توجه به روستاهای کمتر برخوردار و آسفالت روستایی و گازرسانی به این روستاها از اقدامات دولت در ۳ سال اخیر است. 

تخصیص ۱۲۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی فرودگاه گناباد 

هادی محمدپور نماینده شهرستان‌های گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقتدار و عظمت و درایت ستاد مشترک دفاع و نیروهای سپاه انقلاب اسلامی یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم را راه‌اندازی فرودگاه گناباد پس از حدود ۲۷ سال دانست و ضمن تقدیر از تلاش تمام نمایندگان و فرمانداران ادوار مختلف گفت: در راستای توسعه زیرساخت‌ها و محوطه سازی، تکمیل تجهیزات و بناهای مورد نیاز فرودگاه شهدای گناباد مبلغی بالغ‌بر ۱۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

وی افزود : اعتباری بالغ بر ۳هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال تاکنون برای انجام مطالعات و بهسازی و دو بانده شدن جاده‌های مواصلاتی به شهرستان گناباد و بجستان اختصاص یافته است. 

محمدپور ادامه داد: باتوجه به اینکه طی ۲ سال گذشته ۶۰ نفر از هموطنان جان خود را در جاده محور گناباد قائن از دست دادند، با پیگیری صورت گرفته از این میزان اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی و دو بانده شدن جاده معروف به جاده مرگ محور گناباد به قاین اختصاص یافت.

وی افزود: ۴۰۰ میلیارد ریال برای دو بانده سازی جاده بجستان به فردوس و ۶۳۰ میلیارد ریال برای بهسازی و تعریض جاده گناباد و بجستان و در برآورد اولیه برای ۲۵ کیلومتر جاده پسکلوت محور گناباد به روشناوند ۲هزار میلیارد برآورد شده که از این میزان تاکنون ۶۳۰ میلیارد ریال دستورات آن اخذ و اختصاص یافته است. 
محمدپور با اشاره به اینکه محور گناباد به بجستان در مرحله اول بهسازی از ۵۰ کیلومتر حدود ۵ کیلومتر با اعتبار ۶۳ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است، گفت: در راستای ایمنی سازی تردد وسایل نقلیه عرض این جاده از ۱۰.۵ به ۱۲.۵ افزایش خواهد یافت. 

وی در خصوص راه آهن شرق کشور قطعه یونسی گناباد و چابهار گفت: در دو هفته گذشته تخصیص اعتبارات به این پروژه متوقف شد که با هماهنگی نمایندگان شرق کشور پیگیری‌هایی صورت گرفته تا با قید فوریت این پروژه تخصیص اعتبار شود و به زودی با حضور مسئولان کشوری کلنگ زنی ایستگاه راه آهن به زمین خواهد خورد.

محمدپور در ادامه با بیان اینکه تا کنون از ۱۵۰۰ آمبولانس مورد نیاز در کشور ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به مراکز درمانی تخصیص یافته است، گفت: تعداد چهار آمبولانس به دانشگاه علوم پزشکی گناباد تخصیص داده شده که تاکنون یک آمبولانس آن تحویل داده شده است.

امام جمعه گناباد در این جلسه گفت: اتحاد اسلامی امروز بزرگترین واجب است و باید احترام همه حفظ شود و هر دولتی که می‌آید عزل و نصب‌هایی دارد و باید در جریان این عزل و نصب‌ها احترام افراد حفظ شود. 

حجت الاسلام والمسلمین حسن صادقی نسب افزود: در فضای حقیقی و مجازی باید افرادی که به پایان خدمت خود در یک دولت می‌رسند حفظ تکریم شوند زیرا تخریب مسئولین موجب ناامیدی مردم و عدم استقبال نخبگان از پذیرش  و تصدی مسئولیت در آینده است. 

وی انتقاد سازنده از مسئولین را مهم دانست و گفت: باید نقدها به صورت منطقی و با حفظ احترام مدیران ارایه شود و در زمان انتقاد باید اقدامات موثر مدیران هم مورد توجه باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha