• یکشنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400081612387
  • خبرنگار : 50188

سرپرست هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان اعلام کرد

۴۸ میلیارد تومان میزان اعتبارات مشاغل خانگی استان کرمان در سال جاری

۴۸ میلیارد تومان میزان اعتبارات مشاغل خانگی استان کرمان در سال جاری

ایسنا/کرمان سرپرست هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: امسال کل اعتبارات مشاغل خانگی استان ۴۸ میلیارد تومان است که با ظرفیت حدود ۲ هزار میلیارد تومانی که بنیاد برکت دارد و همچنین ظرفیت بانک رسالت، قابل مقایسه نیست.

"حسین مهرابی" ظهر امروز ۱۶ آبان در جلسه کارگروه اشتغال استان ویژه شهرستان‌های رفسنجان، انار و شهربابک در سالن شهید هنری دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان اظهار کرد: اگر چه بیکاری که در شمال استان وجود دارد اما خیلی نگران کننده نیست ولی باز هم نباید غافل از پتانسیل های شهرستان های شمالی و غربی استان باشیم.

وی با بیان اینکه ۴۰ کارگروه در استان داریم، اظهار کرد: هر چه جلسات این کارگروه ها در شهرستان ها برگزار شود بهتر جواب می گیریم.

وی بیان کرد: مصوبات جلسات در شهرستان ها نیز به عنوان مصوبه گروه کاری و نهایتا در شورای برنامه ریزی مصوب می شود و قابلیت اجرا پیدا می کنند لذا باید مصوبات کارشناسی شده را بنویسیم.

سرپرست هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان یادآور شد: آمار نرخ بیکاری هم در بحث مشاغل ایجاد شده و هم بیکاری باید راستی آزمایی شود. در بحث اشتغال در روستاها تاکید بیشتری داریم چرا که از مهاجرت روستانشینان جلوگیری می کند.

مهرابی عنوان کرد: برای شهرستان‌های مهاجرپذیر مانند رفسنجان، سیرجان، زرند و کرمان باید برنامه خاصی داشته باشیم و باید از ظرفیت دهیاری‌ها برای سنجش مهارت‌ها و نیازمندی‌هایی که در روستاها و مناطق هست، استفاده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان خاطرنشان کرد: بنیاد برکت حرکت خوبی شروع کرده و در آینده نزدیک جلسه خوبی با این بنیاد در استان خواهیم داشت.الان نزدیک به ۶ هزار طرح آماده بنیاد برکت برای اجرا در روستاها دارد که یک ششم منابع آن را سرمایه ‌گذار و خیر و مابقی بنیاد برکت تامین می کند که ظرفیت خیلی خوبی است و باید از آن استفاده کنیم. ما هم زیرساخت‌ها را آماده کردیم.

مهرابی افزود: امسال کل اعتبارات مشاغل خانگی استان ۴۸ میلیارد تومان است که با ظرفیتی که بنیاد برکت که حدود ۲ هزار میلیارد تومان است و بانک رسالت دارد، قابل مقایسه نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha