• چهارشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403040603716
  • خبرنگار : 50187

رئیس کل دادگستری استان کرمان:

جمهوری اسلامی از الگوهای موفق زندانبانی در دنیاست

جمهوری اسلامی از الگوهای موفق زندانبانی در دنیاست

ایسنا/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی یکی از الگوهای موفق در زندانبانی در دنیاست، گفت: این انقلاب و نظام نحوه زندانبانی را به دنیا ارائه کرده که نگاه فقط به جرم، مجرم و به مجازات قانونی نیست بلکه مجازات افراد فرع بر رسیدگی به احوال آنها، تشکیل شخصیت و بازپروری افراد و رشد و تکامل کسانی است که به هر دلیل در جامعه مرتکب جرمی شده‌اند.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی امروز ششم تیرماه در مراسم آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان کرمان به مناسبت هفته قوه قضائیه ضمن گرامیداشت یاد شهید لاجوردی بنیانگذار ستاد دیه اظهار کرد: هر سال هزاران نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در کشور آزاد می‌شوند که از برکات تشکیل این ستاد است.

وی در ادامه با اشاره به دهه امامت و ولایت بیان کرد: تشکیل نظام اسلامی بعد از بیش از ۱۰۰۰ سال، از برکات غدیر است و اگر فرهنگ ولایت و امامت نباشد، نظام و کشوری براساس نظام ولایی شکل نمی‌گیرد.

حمیدی با اشاره به اینکه امروز نظام جمهوری اسلامی در سایه ولایت اداره می‌شود که از برکات غدیر است، در ادامه گفت: نظام جمهوری اسلامی یکی از الگوهای موفق در زندانبانی در دنیاست و این انقلاب و نظام نحوه زندانبانی را به دنیا ارائه کرده که نگاه فقط به جرم، مجرم و به مجازات قانونی نیست. مجازات افراد فرع بر رسیدگی به احوال آنها، تشکیل شخصیت و بازپروری افراد و رشد و تکامل کسانی است که به هر دلیل در جامعه مرتکب جرمی شده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اقدامات بسیار خوبی که در زندان‌ها در حوزه فرهنگی، اشتغال و حرفه‌آموزی صورت گرفته، افزود: کشورهایی که ادعای حقوق بشری آنها گوش دنیا را کر کرده، در جامعه و زندان هایشان فاصله حرف و عملشان را می‌بینیم.

وی اظهار کرد: نظام اسلامی به خاطر اعتقادی که به کرامت انسان و نگاه فرهنگی اسلام به بشر دارد، این مسائل برایش مهم است و زندان‌ها را به مراکز حرفه‌آموزی و فرهنگی تبدیل کرده است.

حمیدی در ادامه با اشاره به تلاش ستاد دیه برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد عنوان کرد: امروز ۴۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان کرمان آزاد می‌شوند که از تلاش ستاد و خیّرانی که در طول سال برای آزادی زندانیان همراهی دارند، قدردانی می‌کنم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال ۶۹ نفر زندانی جرائم غیرعمد آزاد شده، افزود: بیش از ۲۴۷ میلیارد تومان میزان بدهی این ۴۷ نفر بود که امروز آزاد می‌شوند.

وی با اشاره به گذشت ۱۸۶ میلیارد تومانی شاکیان این افراد اظهار کرد: خود مددجویان ۵۲ میلیارد تومان را نیز از طریق اعسار، تقسیط و ... تامین کردند و بیش از یک میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه بوده و ستاد دیه کشور برای آزادی زندانیان امروز ۶۵۰ میلیون تومان کمک کرده است.

حمیدی بیان کرد: ستاد دیه استان کرمان بیش از پنج میلیارد تومان اختصاص داده و بنیاد مستضعفان نیز برای کمک به آزادی این زندانیان جرائم غیرعمد دو میلیارد تومان کمک کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha