• چهارشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403040603842
  • خبرنگار : 50188

دادستان عنوان کرد

تشریح پرونده مرگ کودک رفسنجانی در بیمارستان تا تشکیل پرونده قضایی برای مسکن مهر

تشریح پرونده مرگ کودک رفسنجانی در بیمارستان تا تشکیل پرونده قضایی برای مسکن مهر

ایسنا/کرمان دادستان رفسنجان آخرین وضعیت پرونده فوت کودک رفسنجانی در بیمارستان را تشریح کرد و گفت: آنچه مسلم است تقصیر انسانی در آن محرز شده است.

علیرضا محمدی امروز ششم تیرماه در نشست خبری به‌مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: طی یک سال گذشته در جرائمی مانند تصادفات، سرقت و خشونت‌های رفتاری افزایش پرونده را در شهرستان رفسنجان داشتیم و در خصوص سرقت سیم برق با کاهش روبه‌رو بوده‌ایم.

وی عمده جمعیت کیفری در شهرستان را در دو جرم مواد مخدر و سرقت دانست و افزود: اتباع در صورت ارتکاب جرم، پس از آزادی از کشور طرد می‌شوند.

محمدی به وضعیت شهرستان و درخواست‌های مردم اشاره و بحث موتورسنگین‌ها را ذکر کرد و گفت: حضور میدانی نیروی انتظامی منجر به مناسب‌تر شدن وضعیت در این خصوص شده است.

دادستان رفسنجان به فعالیت انجمن حمایت از زندانیان اشاره و از آزادی پنج زندانی خبر داد و یادآور شد: یک زندانی پس از ۱۰ سال  روز گذشته به میمنت عید غدیر آزاد شد.

وی در خصوص آخرین وضعیت پرونده فوت کودک چهار و نیم ساله در بیمارستان مرادی نیز گفت: آنچه مسلم است تقصیر انسانی محرز شده و در هیات سه نفره پرونده در جریان است تا میزان تقصیر اشخاص مشخص شود.

محمدی در خصوص متکدیان، عدم زیرساخت برای نگهداری را ذکر کرد و گفت: با راه‌اندازی کمپ ماده ۱۶ این مشکل حل می‌شود و پیگیر راه‌اندازی آن هستیم.

دادستان رفسنجان درباره آخرین وضعیت پرونده شرکت سایپا در رفسنجان نیز گفت: تعداد زیادی اشخاص شاکی و طلبکار در دادسرا و محاکم حقوقی پرونده تشکیل دادند و بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر بستانکار در این موضوع هستند. طی مکاتبه‌ای که با معاونت اول قوه قضائیه انجام دادیم، بر اساس قانون مسئولیت‌های مدنی خود شرکت سایپا در این زمینه مسئولیت دارد و باید پاسخگو باشد.

محمدی درباره وضعیت پروژه مسکن مهر رفسنجان که ناتمام مانده، توضیح داد: مسئول این پروژه تعهد داده کار را انجام دهد. قریب به ۱۶ سال از شروع این پروژه می‌گذرد و شاکی هم زیاد دارد و بابت عدم تحویل واحدها پرونده قضایی تشکیل شده است. در حوزه پیشگیری نیز جلسه ای با حضور مسئولین شهرستان تشکیل شد و بازه زمانی را بر اساس کارشناسی به ما اعلام شد و بر همان اساس باید واحدها تحویل داده شود. این اشخاص ملزم هستند که تعهد خود را انجام دهند و در غیر این صورت پیگیری قانونی و برخورد قضایی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha