• چهارشنبه / ۱۲ آبان ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۹
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400081208881
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

مدیرکل هواشناسی خبر داد

ورود موج بارشی به چهارمحال و بختیاری/ بارش‌ها موثر خواهد بود

ورود موج بارشی به چهارمحال و بختیاری/ بارش‌ها موثر خواهد بود

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: با ورود یک سامانه بارشی به استان شاهد بارش باران همراه با رعد و برق، وزش باد شدید موقتی، بارش برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی، کولاک برف در گردنه‌ها و بروز مه به‌ویژه منطقه کوهرنگ هستیم.

مهران چراغپور در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت جوی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: از بعداز ظهر روز پنج‌شنبه با ورود یک سامانه بارشی به استان شاهد وقوع اولین بارش‌های موثر در استان هستیم، این سامانه تا اواخر وقت روز یکشنبه به فعالیت خود ادامه می‌دهد و موجب کاهش دمای حدود هشت تا ۱۰ درجه‌ای دما از روز جمعه در سطح استان می‌شود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: ورود این سامانه بارشی به استان موجب بارش باران، گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد شدید موقتی، بارش برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی به‌ویژه منطقه کوهرنگ و همچنین کولاک برف در گردنه‌ها و بروز مه می‌شود که این پدیده کاهش دید را به همراه دارد.

وی ادامه داد: سامانه بارشی در تمامی سطح چهارمحال و بختیاری به‌ویژه شهرستان کوهرنگ، اردل، کیار، فارسان و بخش‌هایی از بن، لردگان، خانمیرزا و جنوب بروجن فعال خواهد بود و موجب آبگرفتگی معابر شهری و روستایی، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و لغزندگی جاده‌ها می‌شود.

چراغپور عنوان کرد: بنابراین به شهروندان توصیه می‌شود درهنگام رانندگی احتیاط لازم را داشته باشند و نسبت به سرویس و آماده‌سازی وسایل گرمایشی و مدیریت مصرف انرژی اقدام کنند، همچنین از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات اجتناب کنند.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: تنظیم آب ورودی استخرهای پرورش ماهی، کوددهی باغات و مزارع قبل از وقوع بارش، تنظیم دمای گلخانه‌ها و مرغ‌داری‌ها به‌ویژه از اوایل هفته آینده، برداشت محصولات کشاورزی مانند سیب‌زمینی، هویج و همچنین جمع‌آوری محصولات برداشت شده و انتقال آن به فضای سربسته، پاکسازی جداول شهری و روستایی نیز از دیگر اقدامات پیشگیرانه است که توصیه می‌شود نسبت به انجام آن‌ها اقدام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha