• پنجشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۰
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403070503963
  • خبرنگار : 50975

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری شهرکرد:

نگهداری مواد اشتعال‌زا در تراکم بالا خلاف است

نگهداری مواد اشتعال‌زا در تراکم بالا خلاف است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد با بیان اینکه علت حادثه آتش‌سوزی لاستیک‌فروشی شهرکرد که در تاریخ ۹ شهریورماه اتفاق افتاد عامل انسانی بوده است، گفت: نگهداری وسایلی از قبیل مواد اشتعال‌زا در تراکم بالا، در مناطق شهری غیرحرفه‌ای و خلاف محسوب می‌شود.

عنایت‌الله راهنورد امروز پنجم مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۱۰۰۰ عملیات اطفای حریق صورت گرفت، اظهار کرد: نیروهای آتش‌نشانی در مدت زمان کمتر از ۴ دقیقه به محل مورد نظر اعزام شده و نسبت به امدادرسانی اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه علت حادثه آتش‌سوزی لاستیک‌فروشی شهرکرد که در تاریخ ۹ شهریورماه اتفاق افتاد، عامل انسانی بوده است، گفت: انبارداری غیر استاندارد و مسدود بودن راه‌های دسترسی دو عامل مهم در وقوع حوادث سال گذشته بودند.

راهنورد تاکید کرد: نگهداری وسایلی از قبیل مواد اشتعال‌زا در تراکم بالا در مناطق شهری غیرحرفه‌ای و خلاف محسوب می‌شود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد همکاری معنادار شهروندان با پرسنل آتش‌نشانی را ضروری دانست و گفت: یکی از اصلی‌ترین عوامل آسیب‌زننده به خدمت‌رسانی، تجمع بی مورد مردم در حین اعزام نیروها و در صحنه وقوع حادثه است که موجب ایجاد اخلال در فرآیند امدادرسانی و ایمنی بازماندگان خواهد شد.

نگهداری مواد اشتعال‌زا در تراکم بالا خلاف است

عملکرد و خسارت حوادث از قاب کوچک تلفن‌های همراه مردم مشخص نیست

راهنورد با بیان اینکه امروزه محتواهای فضای مجازی به سمت عکس و فیلم‌های آنلاین رفته است، تصریح کرد: امدادرسانی در آتش‌سوزی، خسارت، عملکرد و علت وقوع حادثه بعد از انجام عملیات قابل ارزیابی است، حضور خودروهای سبک و سنگین هرکدام پیش‌فرض‌های خاص خود را دارد و تمام این موارد از قاب کوچک تلفن‌های همراه مردم و قضاوت‌های نادرست مشخص نمی‌شود.

وی با بیان اینکه شهرکرد دارای پنج ایستگاه آتش‌نشانی است، افزود: انجام عملیات امدادرسانی با ۲۰ خودروی سبک و سنگین و ۶۰ نیروی انسانی اعم از ستادی و عملیاتی پوشش داده می‌شود.

ایستگاه آتش‌نشانی اقبال لاهوری ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

 راهنورد با بیان اینکه یک ایستگاه نیز در خیابان اقبال لاهوری با ۵۰ درصد پیشروی با اعتبار بالغ‌بر ۷۵ میلیارد تومان در حال احداث است، گفت: تاکنون ۳۰ میلیارد تومان برای ساخت این مرکز اختصاص پیدا کرده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد، ادامه داد: کمبود نیروی انسانی و نبود خودروی نردبان‌دار که هزینه آن۸۰ میلیارد تومان بوده از مهم‌ترین مشکلات این سازمان است.

وی با بیان اینکه طی هفته اخیر ۱۵ میلیارد تومان اوراق اسناد خزانه از سازمان دریافت و صرف خرید یک خودروی نیمه‌سنگین  اطفای حریق شد، افزود: خودروهای سنگین آتش‌نشانی وارداتی و بالغ‌بر ۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد که خدمات ویژه‌ای برای ساختمان‌های بلند مرتبه ارائه می‌دهد.

راهنورد با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا کنون ۵۱۱ حادثه شامل ۱۴۱ مورد اطفای حریق و ۳۸۰ مورد امداد و نجات صورت گرفته است، گفت: ۵۴ مصدوم و دو نفر فوتی در این حوادث گزارش شد.

نگهداری مواد اشتعال‌زا در تراکم بالا خلاف است

برنامه‌های سازمان برای هفتم مهرماه چیست؟

وی در تشریح برنامه‌های سازمان برای هفتم مهرماه، افزود: انجام رژه‌ موتوری و خودرویی، غبارروبی شهدا، آموزش‌های رایگان به عموم مردم(از ۶ تا ۲۰ مهرماه)، به صدا درآوردن زنگ ایمنی آتش‌نشانی در بعضی مدارس و ارائه مفاهیم ایمنی به دانش‌آموزان از جمله برنامه‌های روز آتش‌نشانی است.

راهنورد توضیح داد: کمیته‌ای متشکل از سازمان آتش‌نشانی، نظام مهندسی، شهرداری و... از کلیه ساختمان‌های اداری، مسکونی و آموزشی بازدید به عمل آورده و موارد ناایمن راشناسایی و اخطارهای لازم را اطلاع می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: همکاری بین دستگاهی در وقوع حوادث در تمام جهان امری طبیعی بوده و لازم است در زمان حادثه تمام ارگان‌ها وارد عمل شوند تا کار امدادرسانی هرچه سریع‌تر صورت گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha