• شنبه / ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403070704884
  • خبرنگار : 50975

افزایش ۳۳۱ درصدی آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع چهارمحال و بختیاری

افزایش ۳۳۱ درصدی آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: در نیمه نخست سال جاری ۱۱۶ فقره آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان اتفاق افتاد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۳۵ فقره بوده، ۳۳۱ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ صادق محمدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طی شش ماهه گذشته ۸۱ فقره پرونده قضایی در زمینه کشفیات چوب به مراجع قضایی تحویل داده شد که نسبت به سال گذشته ۱.۲ درصد کاهش یافته است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه قاچاق چوب در سال گذشته ۱۱ تن و ۸۰۰ کیلوگرم بوده است، بیان کرد: در این مدت قاچاق چوب به ۱۴ تن و ۵۳۵ کیلوگرم رسیده که ۲۳.۲ درصد افزایش در وزن قاچاق چوب را نشان می‌دهد.

افزایش ۲۰ درصدی قاچاق زغال

وی در خصوص کشفیات زغال قاچاق نیز گفت: سال گذشته یک هزار و ۹۹۹ کیلوگرم زغال قاچاق کشف شده که امسال به دو هزار و ۵۱۵ کیلو رسیده و افزایش ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در نیمه نخست سال جاری ۱۱۶ فقره آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان اتفاق افتاد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۳۵ فقره بوده، ۳۳۱ درصد افزایش داشته است.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته ۸۹ هکتار از مساحت جنگل‌ها و مراتع در حریق سوخت و امسال با ۵۵۰ درصد افزایش به ۱۴۶ هکتار رسیده است.

محمدی در خصوص سایر محصولات فرعی مانند کرفس، گلپر و موسیر، گفت: سال گذشته ۴۷۷۳ کیلوگرم گیاهان دارویی قاچاق کشف شده و امسال به شش هزار و ۲۲۹.۵ رسیده که رشد ۳۰ درصدی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۰۲۸ فقره پرونده تشکیل شده که نسبت به سال گذشته که ۸۹۰ فقره بوده، پرونده‌های تشکیل شده ۱۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha