• شنبه / ۸ آبان ۱۴۰۰ / ۱۸:۰۹
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1400080805744
  • منبع : نمایندگی قزوین

یک مسئول مطرح کرد

تلاش برای واکسیناسیون ۸۰ درصد مردم قزوین تا پایان آبان

تلاش برای واکسیناسیون ۸۰ درصد مردم قزوین تا پایان آبان

ایسنا/قزوین جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین گفت: روند واکسیناسیون در استان قزوین مناسب است و تاکنون ۶۰ درصد مردم واکسن دریافت کردند و تلاش می‌کنیم تا پایان آبان ماه ۸۰ درصد افراد ۲ دز واکسن را دریافت کرده باشند؛ ائمه جمعه و روحانیون سازمان تبلیغات اسلامی باید برای ترغیب مردم به تزریق واکسن وارد شوند.

منوچهر حبیبی در ستاد مقابله با کرونا استان قزوین که عصر هشتم آبان در سالن اجتماعات استانداری قزوین، برگزار شد، تصریح کرد: آموزش و پرورش استثنایی استان خواستار بازگشایی مدارس است، این درخواست باید بررسی شود و با توجه به کم بودن تعداد دانش آموزان در صورت تضمین رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجازه بازگشایی مدارس در دستور کار قرار بگیرد. 

وی افزود: با توجه به اینکه فصل زمستان در پیش است و کرونا نیاز به تهویه و جابه‌جایی هوا دارد در مدارس و سالن‌های ورزشی بررسی تهویه ضرورت دارد و در بازگشایی مدارس باید به این مسئله توجه شود. 

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین اظهار کرد: روند واکسیناسیون در استان قزوین مناسب است و تاکنون ۶۰ درصد مردم واکسن دریافت کردند و تلاش می‌کنیم تا پایان آبان ماه ۸۰ درصد افراد ۲ دز واکسن را دریافت کرده باشند؛ ائمه جمعه و روحانیون سازمان تبلیغات اسلامی باید برای ترغیب مردم به تزریق واکسن وارد شوند تا درصد باقیمانده از مردم که واکسن دریافت نکردند با توصیه ائمه جماعات و مسئولان مساجد در سطح روستا و شهر به تزریق واکسن ترغیب شوند. 

وی یادآور شد: کنترل مراکز پر تردد مانند سالن‌های ورزشی، استخرها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید در دستور کار قرار بگیرد و از ورود افرادی که واکسینه نشده‌اند جلوگیری شود، می‌توانیم بگوییم هرکسی که واکسینه شده است و یک دز واکسن دریافت کرده است می‌تواند از فضاهای عمومی استفاده کند، کارکنان نیز باید واکسینه شده باشند و حداقل یک دز دریافت کرده باشند که بتوانند در محل کار حاضر شوند، همچنین اصناف و رانندگان تاکسی نیز باید مورد نظارت قرار بگیرند. 

حبیبی یادآور شد: برخی از مدارس به عنوان محل تزریق واکسن در نظر گرفته شده بود که با توجه به بازگشایی مدارس باید مکان جایگزینی برای آن‌ها پیدا کرد، سالن سوله مدیریت بحران برای این امر در نظر گرفته شده است و اطلاع رسانی در این خصوص صورت می‌گیرد، دانشگاه علوم پزشکی نیز موظف است در تمام مراکز بهداشتی و درمانگاه‌ها واکسن برای تزریق داشته باشد تا بتوانیم هرچه سریعتر واکسیناسیون عمومی را به سرانجام برسانیم. 

وی با اشاره به راهپیمایی روز دانش‌آموز بیان کرد: با توجه به وضعیت رنگبندی شهرستان‌ها، فرمانداران هر شهرستان در خصوص راهپیمایی ۱۳ آبان تصمیم‌گیری کنند که چگونه برگزار شود. 

واکسیناسیون سیار در قزوین راه‌اندازی شود

هدایت‌الله جمالی‌پور استاندار قزوین در ادامه این جلسه خاطرنشان کرد: برای مقابله با کرونا در هر بخشی به کمک بانک‌ها و مجموعه‌های بزرگ اقتصادی نیاز داریم، وقتی شرایط سهمگین می‌شود نیاز به همدلی و همراهی به عنوان یک اصل اساسی مطرح است، در شرایط کنونی نیاز داریم که بانک‌ها در کنار خیرین و دانشگاه علوم پزشکی، قرار بگیرند و با ستاد کرونا همراهی کنند. 

وی با اشاره به عادی‌انگاری صورت گرفته در بین مردم، افزود: بسیاری از مردم تصور می‌کنند با تزریق واکسن ایمنی ایجاد شده و دیگر نیازی به رعایت پروتکل‌ها نیست اما رعایت پروتکل‌ها همواره باید رعایت شود تا دوره ویروس کرونا تمام شود و شاهد تضعیف ویروس باشیم. 

استاندار قزوین اظهار کرد: در استان قزوین رعایت پروتکل‌ها با کاهش روبه‌رو شده است به طوری که پایین‌تر از میانگین کشوری است، باید نخبگان، متخصصان و رسانه‌ها دوباره در حوزه اطلاع رسانی دقیق وارد شوند وتوجه به پروتکل‌ها را به صورت جدی در دستور کار قرار دهند، می‌توانیم در محلات خودروی سیار قرار دهیم و مردم را به واکسیناسیون ترغیب کنیم. 

وی یادآور شد: گاهی افراد امکان خروج از خانه را ندارند باید واکسیناسیون سیار ایجاد شود تا بتوانیم تا پایان آذر ماه واکسیناسیون را به اتمام برسانیم، همچنین آموزش و پرورش می‌تواند از خانواده‌ها استعلام کند تا افراد واکسینه نشده شناسایی شوند و یک مدرسه به عنوان پایلوت انتخاب شود و دانش آموزان و خانواده‌هایشان با مراجعه به مدرسه مشخص شده واکسن دریافت کنند، این طرح می‌تواند به صورت نوبتی در هر محله اجرا شود. 

جمالی‌پور یادآور شد: همچنین می‌توان از ظرفیت روحانیت و ائمه جماعت برای ترغیب مردم به واکسیناسیون و ضرورت رعایت پروتکل‌ها استفاده کرد، همچنین سازمان صمت باید رعایت پروتکل‌ها در واحدهای صنعتی را در دستور کار قرار دهند و نظارت داشته باشند تا بتوانیم با همت همگانی از این شرایط عبور کرد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha