• سه‌شنبه / ۲۰ مهر ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1400072014079
  • خبرنگار : 71451

کتاب «وقت محدود» و نمایشنامه رادیویی «دیدار در وقت اضافه» رونمایی می‌شود

کتاب «وقت محدود» و نمایشنامه رادیویی «دیدار در وقت اضافه»  رونمایی می‌شود

بخش‌هایی از زندگی یکی ار فرماندهان اطلاعاتی و سربازان گمنام امام با عناوین کتاب «وقت محدود» و نمایشنامه رادیویی «دیدار در وقت اضافه» رونمایی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی انجمن پیشکسوتان سپاس؛ آیین رونمایی کتاب «وقت محدود» و نمایشنامه رادیویی «دیدار در وقت اضافه» با حضور مسؤولین ، خانواده،  نویسنده کتاب و  عوامل و بازیگران نمایشنامه روز پنجشنبه تاریخ ۲۲ مهر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

کتاب وقت محدو و نمایشنامه  رادیویی دیدار در وقت اضافه  بر اساس زندگی شهید سید کاظم کاظمی  معروف به «سید نذیر» از فرماندهان واحد اطلاعات سپاه تدوین و اجرا شده است .نمایشنامه رادیویی دیدار در وقت اضافه به کارگردانی میرطاهر مظلومی، از مورخ ۲۴تا ۳۰ مهرماه  ساعت ۲بامداد و ۱۶ از رادیو نمایش پخش خواهد شد. بازیگران این اثر مجتبی طباطبایی ، مجید واشقانی، سیروس همتی، محمد رضا رهبری، احمدهاشمی،  علی استادی، عباس توفیقی، قربان نجفی، ناهید مسلمی،محمد رضاعلی، نگین خواجه نصیر، مجید سهرابی، محمد پورحسن، امیر فرحان‌نیا، محمدمجدزاده، رویا فلاحی و مسعود زنوزی راد هستند.  این نمایشنامه به قلم شهلا دباغی و  تهیه کنندگی  فرشاد آذرنیا به اجرا  درآمده است.

 محمد حسن روزی طلب نویسنده کتاب وقت محدود  بیان کرد: سال ۱۳۹۳ در دعوتی از انجمن پیشکسوتان سپاس، پیشنهاد شد تا کتاب تاریخ شفاهی از  زندگی و فعالیت‌های شهید سید کاظم کاظمی (سید احمد نذیر)  نوشته شود. قاعدتا برای نگارش تاریخ شفاهی نیاز به مصاحبه‌های متعدد با دوستان و همکاران سید نذیر در واحد اطلاعات سپاه بود. برای همین با همکاری انجمن پیشکسوتان سپاس و ارتباط با این عزیزان که بین سالهای ۵۸ تا ۶۳  در این واحد همکاری می‌کردند، قریب به ۳۰ جلسه مصاحبه انجام شد.

روزی طلب خاطر نشان کرد: سید نذیر در سال ۵۸   زمانی که دانشجوی  دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران بود، جذب واحد اطلاعات سپاه  تهران می شود. بعدها به واحد مرکزی اطلاعات سپاه می رود و در بخش چپ فعالیت می‌کند. که وظیفه اصلی ایشان مبارزه با گروه‌های مارکسیستی اعم از گروه‌های خرده‌ریز مثل پیکار ، فدائیان خلق اقلیت ، توده، سهند و امثالهم بود . وی حدود ۲ سال این مسئولیت را بر عهده‌ داشت و در ضربه‌ نهایی به گروه پیکار که در واقع خط سه جریان چپ هست، نقش‌آفرینی کرد . در  سال ۶۲ ایشان به عنوان معاون سیاسی و امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان منصوب  و بعد از یکسال و نیم به تهران فراخوانده می‌شود.

شهید کاظمی بعد از تاسیس وزارت اطلاعات، مسئول واحد اطلاعات سپاه شد که نهایتا در شهریور سال ۶۴ در بازدید عملیاتی از منطقه هور به شهادت رسید. کتاب وقت محدود در چهار فصل تدوین شد. فصل اول درباره ورود ایشان به واحد اطلاعات سپاه است. در فصل دوم به چگونگی ضربه به گروه پیکار پرداخته شده و در فصل سوم نیز  عملیات معروف امیرالمومنین که همان ضربه نهایی به حزب توده می‌باشد، به نگارش درآمده است. در نهایت در فصل چهارم به حضور در استان سیستان وبلوچستان ، فعالیت در واحد اطلاعات سپاه و شهادت ایشان پرداخته است. این کار حدود سال۹۶ به پایان رسید وبعد از یک بازبینی که در سال گذشته داشتیم  هم اکنون در حال چاپ است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha