• سه‌شنبه / ۲۰ مهر ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400072013775
  • خبرنگار : 50184

آزمون کارشناسان رسمی دادگستری در کرمانشاه برگزار می‌شود

آزمون کارشناسان رسمی دادگستری در کرمانشاه برگزار می‌شود

ایسنا/کرمانشاه رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری کرمانشاه از برگزاری آزمون مرکز کارشناسان رسمی دادگستری در استان خبر داد.

رامین شیرزادی در نشستی خبری که امروز(۲۰ مهر) برگزار شد، بااشاره به تدارک برگزاری آزمون مرکز کارشناسان رسمی دادگستری در استان، اظهار کرد: این آزمون همزمان با سراسر کشور صبح روز پنجشنبه(22 مهر) در کرمانشاه برگزار می شود.

وی افزود: این آزمون به منظور افزایش تعداد کارشناسان رسمی دادگستری استان و رسیدگی سریعتر به پرونده های قضایی برگزار می شود.

رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری کرمانشاه افزود: از استان کرمانشاه ۱۶۴۳ داوطلب در این آزمون شرکت خواهند کرد که نسبت به سال گذشته چند درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره آغاز فرآیند توزیع کارت ورود به جلسه داوطلبان این آزمون، گفت: داوطلبین می توانند از امروز(سه شنبه) با مراجعه به سایت سازمان سنجش برای دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام کنند.

شیرزادی ادامه داد: چندماه پس از برگزاری آزمون کتبی نتایج آن اعلام خواهد شد و پذیرفته شدگان در مرحله دوم در دو مرحله آزمون شفاهی نیز شرکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۵۰ کارشناس رسمی در ۴۳ رشته در استان فعال هستند، گفت: امسال در تعدادی رشته جدید مانند فرش، طلا و جواهر، آتش نشانی و بیمه نیز جذب نیرو خواهیم داشت.

رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان با بیان اینکه تقریبا ۱۰۰ درصد پرونده های تخصصی حوزه حقوقی نیاز به ورود کارشناسان دادگستری دارد، گفت: درصورتی که کارشناسی تخلفی داشته باشد و از او شکایت شود، شاکی می تواند از طریق سامانه ۲۳۰۵۵ شکایت خود را ثبت کند و پرونده به دادستانی تهران ارجاع می شود و در نهایت بنا به وضعیت پرونده آن را به دادیاری و کمیته صلح و سازش ارجاع می دهند.

وی در ادامه یکی از اهداف این مرکز طی سالهای اخیر را ارتقاء سطح علمی و دانش کارشناسان دادگستری استان دانست و گفت: طی رایزنی هایی هم که با دانشگاه های استان داشتیم برای افزایش دقت در بررسی های کارشناسان از آزمایشگاه ها و امکانات این دانشگاه ها همچون دانشگاه صنعتی و فنی و حرفه ای استفاده می کنیم. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha