• یکشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1400071811809
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه ماکو:

موقوفات ماکو به ۲۴۰ مورد رسید

موقوفات ماکو به ۲۴۰ مورد رسید

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس اداره اوقاف و امورخیریه ماکو با اشاره به اینکه در ۶ماهه اول سال ۲۰ درصد نسبت به سال مشابه گذشته افزایش درآمد داشتیم، اظهار کرد: ۲۴۰ مورد موقوفه در شهرستان داریم که تنها تعداد ۳۰ مورد آن دارای درامد است.

صمد محمدنژاد در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: ۲۱۰ مورد از وقف های موجود بدون درآمد هستند و بیشتر با عناوینی همچون زمین، مسجد و یا زمین برای ساخت خانه علم و یا زمین برای اخداث سرویس بهداشتی است که با ۵۰۰ رقبه همراه هستند.

وی با اشاره به اینکه وقف عام در سطح شهرستان بسیار کم است، افزود: امسال دو وقف جدید در ماکو به ثبت رسید که هر دو آنها زمین کشاورزی و با نیت خاص است.

محمدنژاد در ادامه با تاکید بر اینکه متاسفانه مساجد برای تامین نیازمندی، خود درآمدی پایدار ندارند افزود: مسجد جامع ماکو یک ریال متاسفانه درآمد ندارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ماکو با اشاره به اینکه تعدادی زمین در اختیار اداره اوقاف است که تلاش می شود به صورت سرمایه گذاری برای درآمد پایدار از آن بهره جسته شود، افزود: بیشترین موضل و مانع در درآمد زایی اوقاف ماکو مجوز ها و سند ها و عدم همکاری بعضی ادارات است.

به گفته محمد نژاد متاسفانه در ماکو نیت خیر وقت بسیار کم رنگ است و در این راستا کم‌کاری هایی هم از سوی مبلغین و رسانه ها و همچنین از سوی مردم نسبت به سوق به این سمت صورت گرفته است.

به گفته وی وقف به عنوان یک چشمه ساری و جاری است و تنها از یک موقوفه در ماکو برای ۷۰ نفر از دانس آموزان بی بضاعف ۲۰۰ هزار تومان کارت تومان طی روزهای آینده اعطا خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف ماکو همچنین با اشاره به اینکه وقف می توانند در ایجاد آرامش و آسایش و رسیدن جامعه به موفقیت کمک حال باشد، افزود: گاها نیت های وقف بسیار برتر از صدقه است.

وی همچنین در گریزی بر اقدامات صورت گرفته در ترمیم و بازسازی اولین مسجد ماکو در زیر بزرگترین کلاهک سنگی جهان گفت: از سوی میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان بیش از ۳۰۰ میلیون تومان تا به امروز برای بازسازی این بنای تاریخی و مذهبی هزینه شده است که امسال نیز به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ۳۰۰ میلیون تومان برای شروع مجدد بازسازی ها در فصل جدید پیش بینی شده است که طی روزهای گذشته نیز بیش از ۱۵۰ میلیون تومان از سوی یکی از خیرین شهرستان برای سرعت گرفتن بازسازی این مسجد اهدا شد.

محمدنژاد با اشاره به اینکه این مسجد از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی برخوردار است، افزود: امید داریم که در سال آینده مرمت و بازسازی مسجد به اتمام برسد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha