• پنجشنبه / ۱ مهر ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1400070100343
  • خبرنگار : 71062

آیین مهمانی لاله‌ها برگزار شد

آیین مهمانی لاله‌ها برگزار شد

در دومین روز هفته دفاع مقدس،آیین مهمانی لاله‌ها در گلزارهای شهدای سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در آیین مهمانی لاله‌ها که در بهشت زهرا (س) تهران برگزار شد،پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌ مناسبت‌ روز تجلیل‌ از شهیدان‌ و ایثارگران‌ دفاع‌ مقدس‌، توسط حجت‌اسلام و المسلمین شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران قرائت شد.

پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

هفته دفاع مقدس، مزین به نام و یاد شهیدان عالیمقام است. فداکاری مخلصانه‌ی آنان و دیگر ایثارگران، پیروزی را به ملت ایران هدیه کرد و خون مطهّر آنان حقانیت جمهوری اسلامی را بر جبین تاریخ ثبت کرد.

این درس بزرگ آن اسوه‌های ایثار است؛ هرجا تلاش مخلصانه باشد پیروزی و سربلندی نیز هست.

و ملت ایران این یادگار ارجمند را هرگز از خاطر نخواهد برد ان‌شاءالله.

سلام خدا بر شهیدان و بر شهیددادگان و بر همه‌ی ایثارگران و بر پیشوای آنان امام روح‌الله.

سیّد علی خامنه‌ای

۱ مهر ۱۴۰۰

حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم که در قطعه ۴۰ و ۴۴ شهدای بهشت زهرا (س) ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: امام خمینی (ره) مزار شهدا را دارالشفا معرفی کردند، شهدایی که برای دفاع از ملت و حریم اسلام جان خویش را فدا کردند.
وی ضمن تجلیل از شهدای گمنام دفاع مقدس در قطعه ۴۴ بهشت زهرا (س) ادامه داد: ما به همه شهدا می‌بالیم، نوجوانان و جوانانی که جان خود را فدا کردند و عاشق حضرت حق شدند. شهدا بزرگان ما هستند و ان‌شاءالله ادامه دهنده راه شهدا خواهیم بود.
وی خطاب به روح پر فتوح شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: ای شهدا، از خدا بخواهید بتوانیم راه شما را ادامه دهیم و در مسیر و اهداف شما ثابت قدم باشیم و خداوند عزت و کرامت را به همه ملت ایران عطا فرماید.
محمد غفوری، سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ نیز در این مراسم یاد و خاطره شهدا و به ویژه شهدای مدافع حرم را گرامی داشت.
روضه خوانی در آستانه اربعین شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و اجرای سرود به مناسبت چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس بخشی از این مراسم بود و در پایان مسئولان و خانواده معظم شهدا و ایثارگران با نثار شاخه‌های گل به مقام والای شهدای گمنام ادای احترام کردند.

صبح امروز نیز رییس و جمعی از کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی با آرمان‌های والای ایشان تجدید میثاق کردند.

در این مراسم، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و کارکنان سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در حرم مطهر امام خمینی (ره) حضور داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha