• یکشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400062820839
  • خبرنگار : 50167

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان خبر داد

آغاز نوبت‌دهی واکسیناسیون دانش‌آموزان زنجانی

آغاز نوبت‌دهی واکسیناسیون دانش‌آموزان زنجانی

ایسنا/زنجان رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: دانش‌آموزان متولد اول مهرماه سال ۸۲ و ۸۳ در استان زنجان می‌توانند با مراجعه به سامانه سلامت نسبت به ثبت‌نام و دریافت نوبت واکسن کرونا اقدام کنند.

پرویز قزلباش ظهر امروز (۲۸ شهریورماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد، از آغاز روند نزولی بیماری کرونا در استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: روند کاهشی در بخش بستری نسبت به سرپایی آهسته‌تر بوده ولی امید است در هفته آتی سرعت بیشتری به خود گیرد.

وی با بیان اینکه در موج پنجم بیماری کرونا ۲۵۰۰ زنجانی به صورت بستری موقت درمان شده‌اند، افزود: از این تعداد، ۹۰۰ بیمار به صورت بستری موقت در شهرستان خرم‌دره درمان شده‌اند.

این مسئول در رابطه با روند بیماری کرونا در شهرستان‌های استان زنجان، تصریح کرد: در شهرستان‌های خدابنده، سلطانیه، ماه‌نشان و ایجرود شاهد روند نزولی هستیم و در شهرستان‌های زنجان و ابهر روند نزولی آغاز شده ولی با نوساناتی همراه است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان، با بیان اینکه روند بیماری کرونا در شهرستان خرم‌دره همچنان دارای نوساناتی بوده و کانون‌های فعالی در آن وجود دارد که نیازمند اتخاذ تمهیدات لازم است، گفت: روند نزولی بیماری کرونا نباید سبب عادی‌انگاری و غفلت از رعایت پروتکل‌های بهداشتی شود.

قزلباش با اشاره به وضعیت پی‌.سی‌.آر شهرستان‌های استان زنجان، اظهار کرد: در پیک پنجم از حدود ۵۳۰ هزار زنجانی تست کرونا گرفته شده و علی‌رغم کمبودهای موجود در بحث تامین هزینه و کیت تشخیص کرونا، جزو سه استان اول در بحث رهگیری هستیم.

وی در رابطه با میزان تاثیرگذاری واکسن کرونا بر کاهش میزان مرگ‌ و میر و بستری، افزود: طبق آخرین مطالعات انجام شده افراد واکسینه شده در برابر بیماری کرونا ۱۷ برابر کمتر امکان بستری دارند و بالعکس.

این مسئول از آغاز واکسیناسیون دانش‌آموزان متولد اول مهرماه ۱۳۸۲ و اول مهرماه سال ۱۳۸۳ در استان زنجان خبر داد و تصریح کرد: دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به سامانه سلامت به آدرس الکترونیکی salamat.gov.ir برای ثبت‌نام و دریافت نوبت اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان با تاکید بر اینکه حضور دانش‌آموزان در مراکز واکسیناسیون صرفاً بر اساس نوبت‌دهی از طریق سامانه سلامت خواهد بود، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از ازدحام و شیوع بیماری کرونا، دانش‌آموزان در زمان نوبت خود به مرکز تعیین شده مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha