• سه‌شنبه / ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400062316993
  • خبرنگار : 50378

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی:

دهمین طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع) برگزار می‌شود

دهمین طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع) برگزار می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی گفت: دهمین دوره طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع) با شرکت نوجوانان از ۲۸ استان کشور برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میریان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اتمام ثبت نام و شروع این دوره اظهار کرد: با شرکت نوجوانان از ۲۸ استان کشور ثبت نام دهمین دوره طرح ملی تلاوت به پایان رسید که هم اکنون پیش نیاز این طرح از ۱۰ شهریور ماه تا ۱۰ مهرماه ادامه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: با پیش‌بینی و برنامه ریزی که انجام شده است مؤسسات مجری بیش از ۶۰ کلاس آموزشی را در کشور و استان‌ها برگزار خواهند کرد.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با اشاره به برنامه‌ریزی ۱۲ جلسه دوره پیش نیاز اضافه کرد: اولین جلسه برنامه توجیهی با خانواده‌ها بر مبنای کتاب راهنمای خانواده طرح که بر ۶ فصل برنامه‌ریزی و چاپ شده است و توسط دبیر طرح اجرا می‌شود.

میریان ادامه داد: دو جلسه آموزشی بر مبنای کتاب پیش نیاز طرح برای یادگیری اصول صحیح تقلیدی‌خوانی که یک جلسه تئوری و توضیحات پنج محور اصلی اصول تقلیدی‌خوانی و یک جلسه عملی با حضور قرآن آموزان و نحوه صحیح اجرای این اصول توسط آموزش ستاد اجرایی برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از این جلسات قرآن‌آموزان با یادگیری نحوه انتخاب استاد الگو و نحوه تقلیدی‌خوانی یکی از اساتید را برای تقلید انتخاب و بخش اول را تمرین می‌کنند. بر مبنای انتخاب الگوی تلاوت، قرآن‌آموزان دختر ۲ الگو از جمله استاد مصطفی اسماعیل و عبدالباسط و پسران علاوه بر ۲ استاد گفته شده استاد منشاوی و استاد شحات را نیز می‌توانند انتخاب کنند.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی بیان کرد: کلاس‌ها در ۶ جلسه به صورت تمرین و اجرای تلاوت در بستر وبینار و طبق کتاب پیش‌نیاز طرح بر سه محور حفظ، مفاهیم و تلاوت برنامه‌ریزی و توسط موسسات مجری و اساتید استان‌ها برگزار می‌شود.

میریان تصریح کرد: پس از برگزاری کلاس‌ها یک جلسه محفل برای قرآن‌اموزان برنامه‌ریزی شده است که باید تمام تلاوت تقلیدی را بخوانند و اساتید ایرادات نهایی و تکمیلی را ضمیمه کار قرآن‌آموزان کنند و تا آن‌ها برای تلاوت نهایی آماده شوند.

وی تشریح کرد: در نهایت تمام قرآن‌آموزان بر مبنای تلاوت استاد تقلیدی، تلاوت خود را ضبط کرده و برای ستاد اجرایی ارسال می‌کنند که پس از ارزیابی و کارشناسی اساتید ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع)، نفرات برگزیده برای شرکت در دوره اصلی طرح ملی تلاوت منتخب و اعلام می‌شوند.

مدیرمرکزقرآن کریم آستان قدس رضوی ادامه داد: برنامه اعلامی که در دستور کار قرار داده شده است شامل دوره دوساله اول طرح است که در اواسط مهر ماه آغاز می شود و تا پایان تابستان سال ۱۴۰۱ ادامه می‌یابد و دوره یک ساله اول برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود که در این مدت هر نخبه قرآنی ۳ ترم از طرح ملی تلاوت را می‌گذراند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha