• دوشنبه / ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1400062216071
  • خبرنگار : 50271

فراخوان دو جشنواره ادبی در استان بوشهر

فراخوان دو جشنواره ادبی در استان بوشهر

ایسنا/بوشهر مدیر ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌‏های دفاع مقدس استان بوشهر از انتشار فراخوان جشنواره ادبی یوسف و بیست و سومین کنگره شعر دفاع مقدس خبر داد.

زهرا شاعری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: جایزه ادبی یوسف در  ۹ دوره برگزاری خود توانسته است به تولید داستان‌های غنی با محتوای دفاع مقدس و ادبیات مقاومت و مقاومت منطقه‌ای اقدام کند و در این مسیر توفیقات زیادی به دست آورد.

وی افزود: این جشنواره علاوه بر تولید داستان‌های فاخر، به شناسایی رشد و تعالی استعدادهای برتر استان‌ها و حتی ملی نیز منجر شده است و در این راستا سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، تصمیم به برگزاری دهمین دوره از جایزه ادبی یوسف به صورت استانی گرفته است.

مدیر ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌‏های دفاع مقدس استان بوشهر خاطرنشان کرد: جایزه ادبی یوسف ازجمله برنامه‌های م‍ؤثر و فرهنگی بنیاد در سنوات گذشته بوده که با هدف تقویت پایگاه داستان‌نویسی، ترغیب و تشویق نویسندگان جوان، شناسایی استعدادها، بروز خلاقیت‏‌ها و کمک به خلق و تولید داستان کوتاه در حوزة دفاع مقدس از سال ۱۳۸۵ از سوی این سازمان در حالی برگزاری است.

شاعری با اشاره به نوآوری و به روز رسانی جشنواره در این دوره تصریح کرد: در تلاش هستیم تا با همکاری خوب و موثر استان‌ها، دهمین دوره جشنواره را نیز با چند تغییر و رویکرد تازه و با دقت و قوت بیشتر نسبت به گذشته برگزار کنیم.

وی گفت: به موازات جشنواره داستانی یوسف، مرحله استانی بیست و سومین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس نیز  برگزار خواهد شد.

مدیر ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌‏های دفاع مقدس استان بوشهر بیان کرد: این جشنواره در ۵ بخش دفاع مقدس، شعر مقاومت بین الملل اسلامی، جنگ نرم، مدافعان سلامت و کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

شاعری یادآور شد: یکی از ویژگی‌های این دو جشنواره، حمایت از آثار برگزیده و انتشار داستان‌ها و اشعار برگزیده هر بخش در کتب جداگانه است.

وی اضافه کرد: مسعود امیرخانی به‌عنوان دبیر علمی دهمین جایزه ادبی یوسف و محمدرضا احمدی‌فر به عنوان دبیر علمی جشنواره شعر استان بوشهر در کنار این نهاد به فعالیت خواهند پرداخت.

این مقام مسئول تصریح کرد: زمان ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره ادبی یوسف و کنگره شعر دفاع مقدس استان بوشهر تا ۱۵ مهر ادامه داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha