• سه‌شنبه / ۹ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۱
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1400060906374
  • خبرنگار : 71505

نایب رییس شورای شهر تهران:

بازدید هوایی از حریم تهران برای کار نظارتی شورا هزینه محسوب نمی شود

بازدید هوایی از حریم تهران برای کار نظارتی شورا هزینه محسوب نمی شود

نایب رییس شورای شهر تهران گفت: بازدید هوایی برای کار نظارتی شورا بر حریم هزینه محسوب نمی شود.

به گزارش ایسنا، پرویز سروری در حاشیه هشتمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر بازدید هوایی یکی از اعضای شورا از حریم شهر تهران و ضرورت این بازدید و هزینه‌هایی که این بازدید در پی داشته است، گفت: به نظرم این اصلا هزینه نیست چرا که نظارت جزو هزینه‌ها محسوب نمی‌شود. این فرآیندی است که به صورت طبیعی در کشور وجود دارد و این موضوعات مختلف در سیستم نظارتی نیاز به اعمال دارد.

وی افزود: معتقدیم اگر قرار است در بحث حریم برخورد جدی صورت بگیرد و جلوی ضرر و زیان به شهر گرفته شود نمایندگان حتما باید اعمال نظارت کنند و به نظرم این مورد یکی از اقسام آن بوده و برداشتم این نیست که هزینه تلقی شود.

سروری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه یکی از اعضای شورای شهر، شهردار سابق تهران آقای حناچی را از پارکینگ اوین-درکه بیرون کرده است، گفت: خبر ندارم و چنین چیزی نباید صحت داشته باشد چرا که معتقد هستیم به ویژه با کسانی که زحمت کشیدند و مسئولیت داشتند باید برخورد اخلاقی صورت گیرد.

بانک‌ها از حالت رقیب سرمایه گذران خارج و به حامی تولید تبدیل شوند

سروری همچنین در هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران که در غیاب چمران ریاست شورا را برعهده دارد در نطق پیش از دستور خود گفت: امروز سالروز بانکداری بدون ربا است و طبیعی است که انتظاری که از بانک‌ها وجود دارد این است که حامی تولید و اقتصاد ملی باشند. از بانکداری اسلامی یک ظاهر زیبا دیدم، اما باطنی که با این ظاهر همراهی کند را هرگز ندیدم و امیدواریم دولت مردمی و وزیر جوان و انقلابی اقتصاد، محور اصلی خود را بر اصلاح رویه بانک‌ها قرار دهند. در اینجا بانک‌ها باید از حالت بنگاه اقتصادی و رقیب سرمایه گذران خارج و حامی تولید باشند. امیدواریم در این دوره شاهد برون رفت بانک‌ها از بنگاه‌های اقتصادی به سمت ظرفیت‌های حمایتگر باشیم.

وی افزود: ۱۲ شهریور روز مبارزه با استعمار ایران و شهادت رئیس علی دلواری است. در همین ماه اشغال ایران نیز صورت گرفته و فرار رضاخان را داریم. فردی مانند آقای دلواری با دست خالی در مقابل امپراطوری انگلیس می‌ایستد و آنرا به استیصال می‌کشاند و فردی مانند رضا خان با ارتش بزرگ ساخته غرب، با اولین حمله دشمن فرار را بر قرار ترجیح داد و ملت را بی‌دفاع و بی‌حامی در مقابل اشغالگران قرار می‌دهد. اینها تجربه‌های تاریخی گرانبهایی است و باید از تاریخ عبرت بگیریم تا خودمان عبرت آیندگان نشویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha