• یکشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۲۳:۵۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400060705313
  • خبرنگار : 50247

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مطرح کرد

تهیه زمین، مشکل اصلی ساخت بیمارستان در جنوب غربی مشهد

تهیه زمین، مشکل اصلی ساخت بیمارستان در جنوب غربی مشهد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برای تکمیل الگوی توزیع امکانات درمانی در مشهد نیاز به ساخت مرکزی در جنوب غربی مشهد را داریم که نیاز نباشد بیماران ۲۵ کیلومتر را تا بیمارستان‌های مرکز شهر طی کنند؛ بخشی از اعتبار ساخت این مرکز را جذب کرده‌ایم اما برای گرفتن زمین مشکل داریم.

سید محمدحسین بحرینی در افتتاحیه بزرگترین مرکز واکسیناسیون تجمیعی شرق کشور که امروز در محل پروژه مشهد مال برگزار شد، بیان کرد: با ساخت بیمارستان هاشمی نژاد در طلاب بخشی از نیاز حاشیه شهر شمال شرقی  مشهد برطرف شد، اما برای تکمیل این الگوی توزیع باید مرکزی را در جنوب غربی مشهد ایجاد کنیم.

وی افزود: چندین سال است که این مساله در کش‌وقوس است و حتی با این که توانستیم اعتبار خوبی را جذب کنیم اما برای گرفتن زمین مشکل داریم و در ابتدا زمینی را با اجاره ۲۰ ساله از آستان قدس گرفتیم که اشکالات قانونی پیدا کرد و پس از آن هم شهرداری زمینی را در اختیار گذاشت که آن هم علی‌رغم تصویب شورای شهر به سرانجام نرسید. البته هر دو زمین کوچک بودند اما به هر صورت هیچ‌کدام با موفقیت همراه نبود.

بحرینی تاکید کرد: این مرکز ۶۰۰ تختخوابی الگوی توزیع امکانات درمانی در شهر مشهد را تا حدی تکمیل خواهد کرد. تصور کنید اگر بیمارستان امام رضا(ع)، قائم(عج)، هاشمی نژاد و مراکز متعدد درمانی سطح شهر در طی این سال‌ها ساخته نمی‌شدند با این بحران کرونا چه کاری می‌توانستیم انجام دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه دنیا به این نتیجه رسیده که کاهش فوتی‌ها و مبتلایان کرونا به‌جز پیشبرد دو مسیر میسر نخواهد بود، عنوان کرد: اولین اقدام رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شکستن تجمعات از هر نوعی است و دیگری انجام واکسیناسیون است که هیچکدام بر دیگری تقدم ندارد. امیدواریم طی هفته‌های آینده شاهد نزول پیک پنجم باشیم.

وی تصریح کرد: افتتاح این مرکز نویدبخش این است که اگر واکسن به اندازه کافی به شهر مشهد برسد ما می‌توانیم بدون محدودیت واکسیناسیون را انجام دهیم. این مرکز از نظر فضای فیزیکی و فعالیت زمانی امکان توسعه دارد و اگر اکنون بیش از ۲۰ ایستگاه تزریق دارد، می‌توانیم آن را تا ۱۰۰ ایستگاه هم توسعه دهیم و اگر تنها تا ساعت ۲ بعدازظهر فعالیت می‌کند، می‌توانیم آن را ۲۴ ساعت کنیم. 

بحرینی ضمن بیان اینکه الان تنها محدودیت ما دریافت واکسن است، گفت: اگر واکسن تامین شود تا روزی ۱۲۰ هزار نفر را هم می‌توانیم واکسینه کنیم؛ مشکل ما فقط کمبود واکسن است. 

۲۴ هزار دوز آسترازنکا برای دوز دوم نیاز داریم

همچنین مهدی قلیان، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این مراسم متذکر شد: آن‌قدر رده‌های مختلف شغلی به چرخه واکسیناسیون اضافه شده‌اند که تقریبا رده‌های سنی جوابگو نیست. ۳۱ درصد از گروه هدف افراد بالای ۱۸ مشهد تاکنون واکسن زده‌اند. 

وی در پاسخ به سوالی درباره واکسیناسیون دانشجویان خاطرنشان کرد: مقرر شده بود واکسیناسیون دانشجویان از نیمه شهریورماه آغاز شود. البته واکسیناسیون اساتید از ماه گذشته آغاز شده است. 

قلیان درباره دوز دوم واکسن آسترازنکا بیان کرد: ۲۴ هزار دوز آسترازنکا برای دوز دوم نیاز داریم که قول داده بودند تا ۱۵ شهریورماه این امر محقق می‌شود. خودروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای دریافت واکسن به تهران رفته است و به محض اعلام و تحویل سهمیه به مشهد خواهد آمد تا توزیع را آغاز کنیم. آخرین مرحله دریافت واکسن دو روز گذشته بود. 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که واکسیناسیون حاشیه شهر مشهد به بسیج واگذار شده است یا خیر، تصریح کرد: کار اجرایی به طور کامل به بسیج واگذار نشده و دانشگاه علوم پزشکی مشهد از قبل هم مراکز تجمیعی واکسیناسیون در حاشیه شهر داشت اما بسیج جامعه پزشکی به کمک ما آمده است تا پوشش واکسیناسیون افزایش یابد و به صورت محله محور مسجد کار پیش رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha