• سه‌شنبه / ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۲۳:۴۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403080100973
  • خبرنگار : 71592

بلینکن: مرحله پساجنگ غزه را با شرکای خود بررسی می‌کنیم

بلینکن: مرحله پساجنگ غزه را با شرکای خود بررسی می‌کنیم

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد در سفر فعلی خود به منطقه موضوع پساجنگ غزه را با مقامات صهیونیستی بررسی کرده و قرار است با دیگر شرکای آمریکا هم به بحث بگذارد.

به گزارش ایسنا، «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی در نشست خبری مشترک با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا مدعی شد ایران مسؤول حمله به اقامتگاه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قیساریا در جنوب است.

حزب‌الله لبنان امروز سه‌شنبه مسؤولیت حمله پهپادی به اقامتگاه نتانیاهو را برعهده گرفت که به گزارش رسانه‌های صهیونیستی یکی از پهپادها به اتاق خواب نتانیاهو اصابت کرد.

وی در ادامه ادعا کرد رژیم صهیونیستی از یک سال پیش در معرض حملات قرار دارد و تمامی اقدامات را برای نابودی حزب‌الله اتخاذ کرده است.

بلینکن هم گفت شهادت «یحیی السنوار» رهبر حماس در غزه فرصتی برای برقراری آتش‌بس، آزادی اسرای صهیونیستی و تأمین امنیت رژیم صهیونیستی است.

درباره سفر بلینکن به اراضی اشغالی گفت او در این سفر با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی مرحله انتقالی نوار غزه پس از جنگ فعلی را بررسی کرد و این اطمینان خاطر را دریافت کرد که جدایی شمال غزه در برنامه تل‌آویو نیست.

بلینکن گفت: از خانواده‌های گروگان‌های صهیونیستی در غزه حمایت می‌کنیم و برای آزادی این گروگان‌ها تلاش می‌کنیم. معتقدیم قتل السنوار فرصتی برای توقف جنگ غزه است.

وی افزود در این سفر در مورد اقدامات پس از جنگ در غزه صحبت کرده است و قرار است در رابطه با همین موضوع با شرکای آمریکا در منطقه گفتگو کند.

این در حالی است که «اسامه حمدان» عضو ارشد حماس در نشست خبری امروز تأکید کرد مرحله پساجنگ غزه کاملا یک موضوع داخلی است و ملت فلسطین تصمیم گیرنده خواهند بود.

آنتونی بلینکن امروز برای بار یازدهم پس از شروع جنگ غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به اراضی اشغالی سفر کرد و قرار است به قطر، اردن و عربستان هم برود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha