• سه‌شنبه / ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403080100647
  • خبرنگار : 50990

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مطرح کرد

اعتبار ۱۶۰۰ میلیارد تومانی برای اجرای پروژه‌های سازمان عمران شهرداری مشهد

اعتبار ۱۶۰۰ میلیارد تومانی برای اجرای پروژه‌های سازمان عمران شهرداری مشهد

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد با اشاره به کلان‌پروژه‌های شهر مشهد از اعتبار ۱۶۰۰ میلیارد تومانی برای اجرای پروژه‌های سازمان عمران خبر داد.

احسان شریعتی امروز ۱ آبان در نشست خبری عنوان کرد: سازمان عمران شهرداری مشهد در سال ۱۳۷۲ به منظور اجرای پروژه‌های عمرانی کلان و زیربنایی تاسیس شد؛ این سازمان با بهره‌گیری از پرسنل مختصص و تجهیزات متعدد نقش مهمی در توسعه و پیشرفت شهر اجرا می‌کند.

وی افزود: به طور کلی تاکنون ۱۶۰۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های عمرانی به این سازمان محول شده است. این پروژه‌ها شامل پروژه‌های کلان مانند کرامت، احداث پل زرکش و سایر پروژه‌ای عمرانی است.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری خاطرنشان کرد: حدود ۸۰۰ نفر سرمایه انسانی در این سازمان فعالیت می‌کنند و ۱۳۶ دستگاه ماشین آلات سنگین در اختیار این سازمان است که بعضی از آن‌ها از نظر تخصصی در حوزه پروژه‌های عمرانی جزو دستگاه‌هایی است که در کشور محدود است و تعداد کمی از این دستگاه‌ها در سطح کشور وجود دارد.

وی با اشاره به سه مجموعه با هدف تامین مصالح مورد نیاز پروژه‌های عمرانی، اضافه کرد: مجموعه شهید مجیدی در جاده کلات که در آن جا دو کارخانه آسفالت درحال فعالیت است و روزانه ۲۵۰۰ تن آسفالت تولید می‌کند؛ در شرق کشور کارخانه آسفالتی وجود ندارد که بتواند این میزان آسفالت را تولید کند. سه دستگاه موجود در مجموعه مجیدی شامل سنگ شکن اعم از ماسه‌ساز و مخزن ۷هزارتنی قیر، نقش مهمی در تامین مصالح آسفالتی و بتنی پروژه‌ها دارد.

شریعتی ادامه داد: مجموعه دیگر در سازمان عمران، مجموعه تولیدی است که با توجه به تجهیزات نصب شده این سازمان به تولید بتن و قطعات بتنی برای پروژه‌های عمرانی می‌پردازد.

وی افزود: با توجه به نیازهای روزمره سازمان و مجموعه مناطق شهرداری مشهد، قطعات بتنی پیش‌ساخته در این مجموعه تولید می‌شود که مخصوصا در این چندسال اخیر نیاز بسیار زیادی به تولید و تهیه دیوارهای پیش ساخته بود که با افزایش تولید، توانستیم تولید دیوارهای پیش‌ساخته را با ظرفیت هرهفته حدود ۲۰ دیوار پیش‌ساخته، به سرانجام برسانیم.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد، تصریح کرد: مجموعه دیگر این سازمان تولید قطعات فلزی است، همچنین مجموعه تولید تایل سازمان عمران نیز از جمله امکانات ویژه است.

وی با بیان پروژه‌های متعدد اجرا شده در شهر مشهد، اظهار کرد: احداث پل دهرود در جاده سیمان به دلیل معضل ترافیک ایجاد شده بود که از مهرماه سال گذشته آغاز این پروژه انجام و در عیدفطر به بهره‌برداری رسید که خوشبختانه اکنون شاهد عدم ترافیک در این منطقه هستیم. همچنین، احداث دوربرگردان شهید میرزایی از شهریورماه سال گذشته که در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ این پروژه نیز به اتمام رسید. پروژه بلوار طبرسی به سمت حرم مطهر اعم از پیاده‌روسازی و زیرسازی مسیر اتوبوسرانی با توجه به ترددهای بسیار بالای زائرین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود که به بهره برداری رسید.

شریعتی با اشاره به کلان پروژه درحال حاضر مشهد، گفت: کلان پروژه مشهد، نهضت آسفالت و شهرهموار است که برای روکش آسفالت ۴میلیون متر مربع از معابر شهری مشهد که به جهت انجام آن حدود ۵۰۰ هزارتن آسفالت مورد نیاز است که به انجام برسد. سازمان عمران در سال کاری تاکنون موفق به تولید ۱۳۵هزار تن آسفالت شده که رکوردی بی‌سابقه در چندسال اخیر به شمار می‌رود. 

وی افزود: سازمان عمران از سال گذشته اقدامات لازم برای نهضت آسفالت آغاز کرده است. تمامی مصالح سنگین موردنیاز برای تولید ۵۰۰ هزار تن آسفالت در این سازمان آماده کار است.

مدیرعامل سازمان عمران مشهد بیان کرد: با اقدامات بسیار خوبی که با همکاری معاونت اقتصادی و مالی شهرداری صورت گرفت، توانستیم ۱۶هزارتن قیر خریداری کنیم تا بتوان این روند تولید را با عملکرد بیشتر به انجام رساند که تاکنون ۱۲هزار تن قیر تهیه شده است.

شریعتی ادامه داد: شهر مشهد دارای ۴۰ میلیون مترمربع معابر آسفالتی است که نیاز به نگهداری سالانه دارد که سازمان عمران با برنامه‌ریزی خود سالانه باید ۳ تا ۴ میلیون مترمربع از این معابر را آسفالت کند.

وی ضمن تشریح کلان پروژه‌های شهرداری، توضیح داد: پروژه تقاطع انقلاب اسلامی که ۲۲ بهمن سال گذشته کلنگ آن به زمین خورد، پروژه بسیار مهمی است که به منظور دسترسی آسان مردم از انتهای بلوار امام خمینی به بلوار نماز متصل می‌شود تا از ترافیک تقاطع جهاد تا بزرگراه سلیمانی و همچنین میدان حافظ کاسته شود.

شریعتی مطرح کرد: لازم به ذکر است که حجم عملیات اجرایی این پروژه(تقاطع انقلاب اسلامی- ۱۲مسیر) با پروژه تقاطع قائم ۸ مسیر مقایسه شده و نشان دهنده وسعت و اهمیت این پروژه برای برای شهر مشهد است. همچنین، سایر پروژه‌های عمرانی اعم از دوربرگردان بزرگراه ابوطالب که طراحی آن به اتمام رسیده و به زودی عملیات اجرایی آن به منظور کاهش بار ترافیکی آغاز خواهد شد. همچنین، سازمان در تلاش است پروژه ابوطالب را تا شهریورماه ۱۴۰۴ به بهره‌وری برساند.

وی افزود: پروژه دیگری که بسیار حائز اهمیت است میان‌گذر شمالی شهر مشهد است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده اقداماتی برای تملک اراضی که مورد نیاز است، در حال انجام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha