• یکشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۹:۰۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1400060705245
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

بیش از ۸۴ هزار تن جو از مزارع آذربایجان غربی برداشت شد

بیش از ۸۴ هزار تن جو از مزارع آذربایجان غربی برداشت شد

ایسنا/آذربایجان غربی مدیر زراعت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:امسال ۸۴ هزار و ۱۰۰ تن محصول جو از سطح ۵۴ هزار هکتار از اراضی زیر کشت این محصول در استان برداشت شد.

علی عیدی افزود: پیش بینی تولید محصول جو در استان برای امسال ۱۰۹هزارو ۴۰۰ تن بود که به علت خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه و کمبود بارندگی ها در برخی مناطق استان، میزان برداشت  در اراضی دیم که ۳۸ هزار هکتار بود به سطح ۳۱ هزارهکتار کاهش یافت و به تعلیف دام رسید. 

وی اظهار کرد: از اراضی زیر کشت امسال آذربایجان غربی، ۳۸ هزار هکتار زیر کشت جو دیم و ۱۶ هزار هکتار زیر کشت جو آبی بود.

عیدی با اشاره به قیمت ۵ تا ۶ هزار تومانی جو ، اضافه کرد: به دلیل بالا بودن قیمت بازار آزاد در مقایسه با نرخ خرید تضمینی ، کشاورزان تمایلی برای فروش محصول خود به مراکز خرید دولتی را ندارند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی،وی گفت: شهرستان های شاهین دژ، میاندوآب و بوکان داری بیشترین سطح زیر کشت جو در استان هستند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه برداشت گندم و جو در استان به صورت مکانیزه انجام می گیرد، ادامه داد: برای این منظور ۱۱۲۶ دستگاه کمباین بومی و۱۷۴ دستگاه کمباین مهاجر و حدود دو هزار و ۵۰۰ دستگاه دروگر برای برداشت غلات در استان به کار گرفته شده است.

وی ادامه داد: این محصول محصولی کم توقع نسبت به منابع آب و خاک بوده و دارای مقاومت بالایی در برابر آفت هاست.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۹۰ درصد جو تولیدی در استان به مصرف دام رسیده و بقیه برای مصارف دیگر اعم از تولید نان جو استفاده می شود.

وی افزود: ارقامی چون سهند، آبیدر، بهمن و جلگه از ارقامی هستند که در مزارع جو آذربایجان غربی کشت می شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha