• یکشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400060704799
  • منبع : نمایندگی مرکزی

بیش از ۱۲۶ هزار نفر از افراد تحت پوشش علوم پزشکی اراک دو دُز واکسن گرفته‌اند

بیش از ۱۲۶ هزار نفر از افراد تحت پوشش علوم پزشکی اراک دو دُز واکسن گرفته‌اند

ایسنا/مرکزی رئیس علوم پزشکی اراک گفت: تاکنون ۱۲۶ هزار و ۵۰۴ نفر از افراد تحت پوشش این دانشگاه هر دو دُز واکسن کرونای خود را دریافت کرده‌اند.

دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: طبق سامانه سیب جمعیت بالای ۱۸ سال که توسط این دانشگاه باید واکسینه شوند ۷۲۰ هزار نفر است.

وی افزود: واکسیناسیون ۴۵ ساله ‌ها در استان شروع شده و افرادی که نوبت دوم تزریق واکسن آنان فرا رسیده بدون فوت وقت باید به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: هفته آینده یک مرکز جدید واکسیناسیون توسط دانشگاه آزاد اسلامی در اراک اضافه خواهد شد و روزانه امکان تزریق برای ۱۰ هزار نفر در نوبت دوم فراهم خواهد بود.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: پنج هزار و ۱۵۶ مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در هفته چهارم مرداد در استان ثبت شد که این آمار در هفته اول شهریور با ۲۰ درصد افزایش موارد مثبت به ۶ هزار و ۱۹۸ نفر رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی گفت: مدیران برای تزریق واکسن به کادر اداری خود تقاضا واکسیناسیون دارند که ممکن نیست. از نظر ما همه مشاغل حساسیت خود را دارند، اما بضاعت دانشگاه برای تزریق واکسن محدود است.

وی همچنین اعلام کرد: طبق اعلام سامانه ماسک وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آخرین رنگ بندی اعلام شده، ۴ شهرستان از ۱۲ شهرستان استان مرکزی (کمیجان، دلیجان، تفرش و آشتیان) از وضعیت قرمز خارج شده و در شرایط نارنجی قرار گرفتند.

جمالیان افزود: ۸ شهرستان دیگر یعنی اراک، ساوه، زرندیه، شازند، خنداب، محلات، خمین و فراهان همچنان در شرایط قرمز قرار دارند.

وی تاکید کرد: وضعیت کرونا در استان چندان تعریفی ندارد و نارنجی شدن برخی شهرستان ها مجوزی برای بی توجهی به دستورالعمل های بهداشتی نیست. رعایت پروتکل های بهداشتی یک وظیفه اجتماعی و همگانی است تا هر چه سریعتر شاهد آبی شدن تمام شهرستان ها و قطع زنجیره انتقال ویروس باشیم.

وی با اشاره به اینکه مردم علاوه بر رعایت توصیه های بهداشتی، باید واکسینه شوند، توصیه کرد: در صورت داشتن شرایط دریافت واکسن کرونا، بدون شک و بدون توجه به شایعات، به مراکز واکسیناسیون مراجعه کرده و این اقدام را به تاخیر نیندازید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان از  مردم، اصناف، پلیس و سایر ارگان ها در تبعیت از محدودیت‌های کرونایی و مصوبه‌ های اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا در زمینه تعطیلی اصناف و کاهش ترددها در سطح استان تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha