• شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400060603817
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

عناب تازه در راه بازار؛

۷۰ درصد عناب خراسان جنوبی از استان خارج می‌شود

۷۰ درصد عناب خراسان جنوبی از استان خارج می‌شود

ایسنا/خراسان جنوبی مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه اکنون عناب تازه در بازار وجود دارد، اظهار کرد: ۷۰ درصد عناب خراسان جنوبی به خارج از استان صادر می‌شود.

عبدالرضا رضایی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه عناب تازه تا نیمه شهریور ماه در باغ‌ها و بازارها موجود است، افزود: خراسان جنوبی در ایران رتبه اول تولید عناب را دارد به طوری که دراین استان ۹۸ درصد عناب کشور تولید می‌شود.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: سالیانه حدود ۷ هزار تن عناب در استان برداشت می‌شود و عنابی که در منطقه وجود دارد از نوع گوشتی و با هسته کوچک است که طعم بسیار شیرین و مطلوبی دارد.

رضایی ادامه داد: روستای سیوجان به دلیل داشتن باغ‌های باصفای عناب معروف است و تولید کنندکان سیوجانی در این فصل بخش زیادی از عناب تازه بازار را تأمین می‌کنند.

رضایی تصریح کرد: باتوجه به دانش بومی، کشاورزان در کشت و کار عناب معمولا از کوددامی استفاده می‌کنند و کودهای شیمیایی به کار نمی‌برند به همین دلیل از نظر سلامت هم محصول بسیار سالمی است.

وی با بیان اینکه میوه عناب سرشار از آنتی اکسیدان است و خواص بی شماری دارد، بیان کرد: ۷۰ درصد عناب خراسان جنوبی به خارج از استان صادر می‌شود.

رضایی تصریح کرد: سطح زیر کشت عناب در استان خراسان جنوبی چهار هزار و ۱۳۴ هکتار است و تولید این محصول طی سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: بیشترین سطح زیر کشت این محصول با بیش از ۱۵۰۰ هکتار در شهرستان خوسف است.

رضایی با اشاره به اشتغال ۹۵۰۰ بهره‌بردار در زمینه تولید عناب در استان، تصدیح کرد: سال گذشته ۶۷۲۷ تن عناب از باغات استان برداشت شد و عناب تولیدی خراسان جنوبی از بالاترین کیفیت برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه هر کیلوگرم عناب تازه براساس کیفیت بین ۱۵ هزار تومان تا ۲۲ هزار تومان به فروش می‌رسد که قیمت مطلوبی است، خاطرنشان کرد: علاوه بر این، در حوزه فرآوری و تولید مواردی چون حبه و شیره عناب در سال‌های اخیر فعالیت‌هایی صورت گرفته است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha