• چهارشنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400060302005
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس سازمان صمت اردبیل خبر داد

صادرات 63 درصدی محصولات صنعتی در اردبیل

صادرات 63 درصدی محصولات صنعتی در اردبیل

ایسنا/اردبیل رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: 63 درصد صادرات استان اردبیل را محصولات متنوع صنعتی تشکیل می‌دهد.

رامین صادقی سوم  شهریور ماه در آغاز  هفته دولت و در افتتاح یکی از طرح‌های صنعتی در اردبیل اظهار کرد: همت و غیرت سرمایه‌گذاران فرصت تحولی خوبی را در استان به وجود آورده تا در یک جهش واقعی استان اردبیل در مسیر صنعتی شدن قرار گیرد.

وی به صدور 228 پروانه بهره‌برداری صنعتی در یک سال اخیر اشاره کرد و گفت: پنج هزار نفر در سایه صدور این پروانه بهره‌برداری اشتغال با پوشش بیمه‌ای پیدا کردند و 12 هزار نفر نیز از فرصت اشتغال ایجاد شده در زیربخش‌های صنعتی، معدنی و تجاری استان بهره‌مند شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به رتبه اول استان اردبیل در صدور پروانه‌های بهره‌برداری‌های صنعتی در کشور با جهش 74 درصدی اشاره کرد و افزود: در کنار افزایش 63 درصدی صادرات محصولات صنعتی، اغلب واردات به استان مواد اولیه و ماشین‌آلات خط تولید این واحدهای صنعتی بوده است.

صادقی سهم استان را از اشتغال بخش صنعت 29.5 درصد اعلام کرد و ادامه داد: تنها چهار درصد با میانگین کشوری در این حوزه فاصله داریم که سعی می‌کنیم با راه‌اندازی واحدهای صنعتی در حال احداث این خلأ را تا دو سال آینده پر کنیم.

وی از صدور مجوز برای احداث 900 واحد صنعتی در استان اردبیل خبر داد و خاطر نشان کرد: 300 طرح صنعتی با همت بخش خصوصی در حال اجراست که نیمی از این واحدها تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در پنج ماهه امسال 82 پروانه بهره‌برداری در استان صادر شده و در این مدت تلاش برای تکمیل 18 طرح بزرگ و پیشران صنعتی بوده که نظیر آن را می‌توان تولید کریستال و شیشه، تولید سرم انسانی، شمش و فولاد و کارخانه تولید دارو به شکل شیمیایی و از منشأ گیاهان دارویی اعلام کرد.

وی بیان کرد: اشتغال ایجاد شده در بخش صنعت از تخصص و پایداری ویژه‌ای برخوردار است به طوری که در کارخانه تولید دارو دو هزار نفر و بخش ام.دی.اف در سه خط تولیدی ظرفیت اشتغال بیش از 300 نفر فراهم می‌آید که استان اردبیل نیز 50 درصد ام.دی.اف خام کشور را تأمین و عرضه می‌کند.

صادقی با بیان اینکه هر هفته دو طرح صنعتی و تولیدی در استان به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: در هفته دولت 10 طرح صنعتی افتتاح می‌شود که سرمایه‌گذاری انجام شده برای این طرح‌ها 250 میلیارد تومان با اشتغال ایجاد شده برای 215 نفر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل عمده واحدهای صنعتی راه‌اندازی شده در این ایام را تولید فرش ماشینی، پودر لباسشویی، تولید پروفیل فلزی و تولید دوربین‌های مدار بسته اعلام کرد و گفت: ‌امیدواریم با بهره‌برداری از این واحدها زمینه تحول بیشتری در سطح استان فراهم آید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha