• شنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403072116358
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خبر داد:

شناسایی و دستگیری ۷۱ تبعه غیرمجاز توسط نیروی انتظامی در اردبیل

شناسایی و دستگیری ۷۱ تبعه غیرمجاز توسط نیروی انتظامی در اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: در شش ماهه اول سال جاری ۲۰۰ مورد بازرسی در قالب ۵۴ گشت مشترک از کارگاه‌های استان صورت گرفته و تعداد ۷۱ تبعه غیرمجاز شناسایی و توسط نیروی انتظامی دستگیر شده‌اند و کارفرمایان بکارگیرنده اتباع غیرمجاز در طول این مدت به ۳.۵ میلیارد ریال جریمه محکوم شده‌اند.

بهروز رحیم زاده ۲۱ مهر در جمع خبرنگاران اعلام کرد: اشتغال هرگونه اتباع خارجی غیرمجاز و افغانی در استان اردبیل ممنوع بوده و کارفرمایانی که اتباع غیرمجاز و افغانی را بکار گیرند مطابق بند ج ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به ازای هر روز معادل ۵ برابر حداقل دستمزد روزانه جریمه خواهند شد و در صورت تکرار تخلف این جریمه دو برابر خواهد شد.

رحیم زاده در ادامه بیان کرد: در همین راستا بطور مستمر بازرسی‌ها از کارگاه‌ها در قالب گشت‌های مشترک انجام و در صورت شناسایی، اتباع غیرمجاز توسط نیروی انتظامی دستگیر و کارفرمای متخلف جریمه می شود. مطابق ماده ۱۸۱ قانون کار کارفرمایانی که اتباع بیگانه غیرمجاز را بکار گمارند باتوجه به مراتب جرم به مجازات حبس از ۹۱ روز تا ۱۸۰ روز محکوم خواهند شد.

وی تصریح کرد: در شش ماهه اول سال جاری ۲۰۰ مورد بازرسی در قالب ۵۴ گشت مشترک از کارگاه‌های استان صورت گرفته و تعداد ۷۱ تبعه غیرمجاز شناسایی و توسط نیروی انتظامی دستگیر شده‌اند و کارفرمایان بکارگیرنده اتباع غیرمجاز در طول این مدت به ۳.۵ میلیارد ریال جریمه محکوم شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر هیچگونه تبعه خارجی بصورت غیرمجاز در کارگاه‌های استان اشتغال ندارد، از شهروندان خواست تا درصورت مشاهده هرگونه بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز و تبعه افغانی در سطح استان موارد را به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اطلاع دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha