• یکشنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403072217153
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل:

تضمین اشتغال دانش آموختگان مهمترین رویکرد دانشگاه جامع علمی کاربردی است

تضمین اشتغال دانش آموختگان مهمترین رویکرد دانشگاه جامع علمی کاربردی است

ایسنا/اردبیل رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل گفت: یکی از مهمترین موضوعات جامعه در حال حاضر ایجاد تسهیلات لازم و تسریع بخشیدن در امر اشتغال ‌می‌باشد که بهترین راه برای تحقق این امر مهم ارائه آموزش‌های مهارتی است.

دکتر تورج حسن زاده ۲۲ مهر در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تبریک سی و سومین سال تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار کرد: یکی از مهمترین موضوعات جامعه در حال حاضر ایجاد تسهیلات لازم و تسریع بخشیدن در امر اشتغال ‌می باشد که بهترین راه برای تحقق این امر مهم ارائه آموزش های مهارتی است و در واقع به عنوان رویکرد و اولویت‌های اصلی دانشگاه جامع علمی کاربردی به شمار می رود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل با بیان اینکه مهمترین مأموریت دانشگاه جامع علمی کاربردی، آموزش مهارت و اشتغال و تربیت نیروهای متخصص و تکنسین می باشد، اضافه کرد: این دانشگاه ار برکات و مولود انقلاب اسلامی بوده و جزو نظام مهارتی آموزش عالی کشور به شمار می رود که براساس برنامه هفتم توسعه ۳۷ درصد آموزش ها در دانشگاه جامع علمی کاربردی بصورت عملی و مهارتی اجرا می شود.

وی ادامه داد: یکی از رسالت های مهم این دانشگاه از میان برداشتن حلقه مفقوده دانشگاه و صنعت است که در واقع با رویکرد آموزش در محیط کار از طریق حضور مدرسین خبره و دوره ها و برنامه های درسی نیاز محور و جدید است که دانشگاه جامع علمی کاربردی را از سایر دانشگاه ها متمایز کرده است.

حسن زاده همچنین به موضوع تضمین کیفیت آموزش‌ها به عنوان یک مولفه مهم اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف عمده دانشگاه جامع علمی کاربردی، بحث ارزیابی و نظارت در خصوص رصد نحوه تدریس مدرسان و حضور منظم دانشجویان در راستای کیفی سازی آموزش ها است که این هم به وسیله نظارت هوشمند اجرایی می شود.

حسن زاده، در ادامه پذیرش دانشجو در مراکز آموزشی تحت نظارت را بر اساس تضمین اشتغال به عنوان یکی از اقدامات موثر دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد و یادآور شد: همین امر منحصر به فرد یکی از مهمترین گام‌های اثربخش در زمینه اشتغال‌زایی و مهارت‌آموزی است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل در ادامه تصریح کرد: بر اساس پایشی که انجام شده، حدود ۷۳ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه جامع علمی کاربردی شاغل هستند و تضمین اشتغال در فرآیند پذیرش دانشجو قوت بخشیده است.

حسن زاده در بخشی از صحبت های خود با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با نهادها و ارگان های مختلف دولتی و غیردولتی اشاره کرد و گفت: در پی این تفاهم نامه های همکاری دانشگاه برای دستگاه های مختلف ازجمله سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور ، دوره‌های کوتاه مدتی در راستای آموزش های تکمیلی بین سطوح تحصیلی را برگزار می کند.

 رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل در خاتمه با اشاره به موضوع صلاحیت حرفه ای به عنوان یکی از کارهای جدی و جدید این دانشگاه اشاره و اظهار امیدواری کرد: این دانشگاه با تکیه بر تجارب همکاری با دستگاه های مختلف در حوزه صلاحیت حرفه ای، اقدامات خوبی را انجام داده است و با توجه به تعاملاتی که وجود دارد، امید است پنجره تازه ای در رابطه با اشتغال زایی و تخصص گرایی باز شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha