• سه‌شنبه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400052618832
  • خبرنگار : 50081

رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد:

آموزش مجازی در برخی رشته‌ها مانند کلاس حضوری واقعی و ملموس نیست

آموزش مجازی در برخی رشته‌ها مانند کلاس حضوری واقعی و ملموس نیست

ایسنا/خراسان رضوی رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: آموزش مجازی با همه خوبی‌هایی که می‌تواند داشته باشد اما مانند آموزش حضوری در برخی رشته‌ها اصلا واقعی و ملموس نیست. این موضوع به خصوص در رشته‌هایی مانند حقوق که جنبه کاربردی دارد و بسیاری از آموزش‌های آن باید به صورت حضوری و فعال صورت گیرد، مصداق پیدا می‌کند.

دکتر عبدالرضا جوان جعفری، امروز ۲۶ مرداد ماه، در وبینار انجمن علمی حقوق دانشگاه فردوسی مشهد در خصوص مطالبات دانشجویی پیرامون امتحانات و ترم تحصیلی دانشجویان حقوق دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: دانشگاه بدون حضور دانشجو صرفا ساختمانی بی‌روح و بی معنی است که هیچ تفاوتی با سایر ساختمان‌هایی که در پیرامون است، ندارد. 

وی ادامه داد: باید توجه داشت دانشجو محور دانشگاه است و ما نیز به این موضوع اعتقاد داریم و سعی کردیم پایبند به آن باشیم. دانشجو باید مطالبه‌گری و حق‌خواهی را سرلوحه کار خود قرار دهد. 

رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد عنوان کرد: بنابراین دانشجویان باید حق‌خواهی خود را به نمایندگی از همه دانشجویان حقوق و با رعایت همه مواردی که باید صورت گیرد، انجام دهد. دانشجویان فعال حقوق که از حق خود به درستی دفاع می‌کنند، به مراتب آینده شغلی بهتری داشته و در همه زمینه‌های حقوقی موفق خواهند بود. 

وی تصریح کرد: از سال‌های گذشته سیاست ما در دانشکده حقوق این بود که به دلایل مختلف هر کد درس به صورت موازی با ۲ یا سه استاد، ارائه ‌شود. در بیش از ۹۰ درصد دروس ارائه شده این سیاست اعمال می‌شود. بعضی‌ از گروه‌ها و دانشکده‌ها این سیاست را ندارند و عکس آن را عمل می‌کنند.

جوان جعفری اضافه کرد: البته ممکن است در یک تخصص تنها یک استاد داشته باشیم. از دیگر سو جذب استاد جدید فرآیندی طولانی دارد؛ ضمن اینکه جذب یک استاد باید به گونه‌ای باشد که همزمان درس برای آن استاد موجود باشد. بنابراین اصل موازی بودن دروس سیاست گروه و دانشکده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha