• سه‌شنبه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400051913591
  • خبرنگار : 50081

/انتخاب آگاهانه/

دانش حسابداری به مدیریت یک سازمان کمک می‌کند 

دانش حسابداری به مدیریت یک سازمان کمک می‌کند 

ایسنا/خراسان رضوی دانشجوی دکتری حسابداری دانشگاه فردوسی مشهد گفت: فردی که رشته حسابداری را انتخاب می‌کند باید از مهارت‌های بالایی برخوردار باشد تا بتواند دانش حسابداری را در فرصت‌های شغلی خود به کار گیرد. 

سید علی موسوی در خصوص معرفی رشته حسابداری در برنامه زنده اینستاگرامی «انتخاب آگاهانه»، اظهار کرد: حسابداری زبان تجارت و کسب و کار، علم مهندسی ساخت و ساز مالی و مدل سازی کسب و کار به صورت مالی تعریف می‌شود. همچنین مبتنی بودن بر کسب و کار، تولید اطلاعات برای تصمیم‌گیری پاسخگویی، اعتباردهی و قوانین و مقررات از ابعاد حسابداری به شمار می‌رود. 

وی افزود: رشته حسابداری را به دو دسته فرصت‌های شغلی و فرصت‌های دانشگاهی تقسیم می‌کنم. در دسته اول که فرصت‌های شغلی هستند اولین مورد آن که راحت‌ترین و بسیار ساده تلقی می‌شود، حسابداری است. در ادامه می‌توان به مواردی مانند رئیس حسابداری، مدیریت مالی، مشاوره مالی، حسابرسی مالی، حسابرسی داخلی و عملیاتی و طراحی سیستم اطلاعات اشاره کرد. 

این دانشجوی دکتری حسابداری دانشگاه فردوسی تصریح کرد: فرصت‌های دانشگاهی رشته حسابداری مربوط به تحصیل است و به طور کلی فردی که قصد داشته باشد وارد کسب و کار شود، دانش کارشناسی برای فرد کافی است. اما فردی که بخواهد در مقطع کارشناسی ارشد، دکتری تخصصی و پژوهش در حسابداری ادامه تحصیل دهد فرصت‌هایی است که در دانشگاه ایجاد می‌شود. معمولا فرصتی که در دانشگاه وجود دارد این است که ادامه تحصیل دهید و به سطحی برسید که عضو هیات علمی دانشگاه شوید و در آن مرحله نقش آفرینی کنید. 

وی عنوان کرد: فردی که قصد ادامه تحصیل در حسابداری را دارد نیازمند یادگیری مهارت‌هایی است که می‌توان به مواردی مانند قدرت تجزیه و تحلیل، تفکر انتقادی، ریاضیات مقدماتی، مهارت‌های رایانه‌ای، حافظه خوب و داشتن صبر و حوصله فراوان اشاره کرد. 

موسوی خاطرنشان کرد: رفتن به کارآموزی حین تحصیل، مطالعه قوانین مرتبط با حسابداری، به روز نگهداری دانش در رشته به خصوص استانداردهای حسابداری و حسابرسی و تسلط بر فناوری اطلاعات پیشنهادهایی است که جهت پیشرفت علاقه‌مندان به رشته حسابداری می‌تواند مورد توجه قرار گیرد. 

وی بیان کرد: در رابطه با ادامه تحصیل باید یادآور شویم که اگر هدف‌تان رفتن به بازار کار و کسب و کار است، مقطع کارشناسی می‌تواند کافی باشد. اما اگر فرد می‌خواهد وارد حوزه پژوهش و تحقیق شود، باید مقطع ارشد و دکتری را ادامه دهد. کما اینکه توصیه می‌کنم افرادی که می‌خواهند وارد بازار کار شوند، ابتدا چند سالی را ورود کنند و سپس ارشد را ادامه دهند زیرا نگاه فرد را تغییر می‌دهد. 

این دانشجوی دکتری حسابداری دانشگاه فردوسی اظهار کرد: در داخل کشور در مقطع کارشناسی ارشد گرایش حسابداری مدیریت و حسابرسی هم وجود دارد که دانش حسابداری است که به مدیریت یک سازمان کمک می‌کند. در مقطع دکتری تنها گرایش حسابداری است که تصور می‌کنم در حال افزایش گرایش‌های دیگر در این مقطع هستند تا صورت گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha