• سه‌شنبه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1400051913575
  • خبرنگار : 50022

اعضای شورای شهر کرج، وضعیت محلات را از نزدیک ببینند

اعضای شورای شهر کرج، وضعیت محلات را از نزدیک ببینند

ایسنا/البرز مدرس دانشگاه و پژوهشگر حوزه مدیریت شهری گفت: در برخی از محلات کرج هنوز مشکلات مقدماتی به عنوان دغدغه اصلی شهروندان مطرح است و لکه گیری آسفالت خیابان‌ها و جمع آوری صحیح زباله به عنوان مطالبه اصلی شهروندان مطرح می‌شود در صورتی که اگر در چند سال گذشته این مشکلات برطرف می‌شد امروز شاهد مطالبات فرهنگی و اجتماعی بیشتری از سوی شهروندان بودیم.

پویا پارسا در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شروع به کار شورای ششم در شهر کرج گفت: ارائه راهکار برای حل مشکلات محله‌های کم برخوردار شهر فقط با حضور میدانی اعضای شورای شهر و مدیران شهری در کف محلات ممکن است.

وی ادامه داد: اصلی ترین وظیفه منتخبان پارلمان شهری کنکاش در آسیب‌ها، مشکلات و مسائل شهری و ارائه راهکارهای خاص ویژه محلات است و اگر می خواهیم کرج توسعه پیدا کند باید اعضای شورای شهر به کف محلات بیایند و باید به دور از کلان‌نگری و خروج از مسائل پیش‌پاافتاده در روند اجرایی دغدغه‌های اصلی آنها حل مشکلات فعلی با در نظر گرفتن نظرات شهروندان باشد.

به گفته پارسا، در برخی از محلات کرج هنوز مشکلات مقدماتی به عنوان دغدغه اصلی شهروندان مطرح است و لکه گیری آسفالت خیابان‌ها و جمع آوری صحیح زباله به عنوان مطالبه اصلی شهروندان مطرح می‌شود در صورتی که اگر در چند سال گذشته این مشکلات برطرف می‌شد امروز شاهد مطالبات فرهنگی و اجتماعی بیشتری از سوی شهروندان بودیم.

این کارشناس ارشد و پژوهشگر مدیریت شهری تاکید کرد: ورود اعضای شورای شهر به بدنه شهر و در محلات شهری باعث می‌شود منتخبان مشکلات همه محلات را بهتر بشناسند و میزان و شدت آن را ارزیابی کنند و در در یک جمله مدیریت شهری هر چه بیشتر به دیدگاه‌های مردم نزدیک شود و احساس مردم را از مسائل، مشکلات و آسیب‌های محلات، به روشنی مشخص کند.

وی ادامه داد: حتی ورود به محلات می‌تواند دست آوردهای بزرگتری همچون ایجاد کارگروه‌های تخصصی متناظر با کمیسیون‌های شورای شهر را در بر داشته باشد تا موضوعات شهری به صورت تخصصی هم‌سو با اهداف شورای شهر برررسی شود.

پارسا در پایان افزود: اگر کارگروه‌های تخصصی محلات شکل بگیرد و از نخبگان هر محله در این کارگروه‌ها حضور داشته باشند با بررسی نظرات کارشناسی مشکلات محلات اولویت‌بندی می‌شود و حتی می‌توان برای حل مشکلات در مصوبات شورا ردیف بودجه برای آن در نظر گرفته شود و اگر موضوع کلانی باشد در بودجه سال آینده برای آن ردیف بودجه‌ای تعریف شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha