• چهارشنبه / ۶ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۷:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400050604406
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

با حضور استاندار خراسان جنوبی رقم خورد؛

افتتاح همزمان ۴ کارگاه مهارت آموزی در مرکز فنی و حرفه‌ای بیرجند

افتتاح همزمان ۴ کارگاه مهارت آموزی در مرکز فنی و حرفه‌ای بیرجند

ایسنا/خراسان جنوبی با حضور استاندار خراسان جنوبی، ۴ کارگاه مهارت آموزی، در مرکز فنی و حرفه‌ای بیرجند به بهره برداری رسید.

حمید ملانوری، امروز چهارشنبه ۶ مرداد به مناسبت هفته ملی مهارت و با هدف بازدید از روند برگزاری دوره های آموزشی و مهارت آموزی در مرکز فنی و حرفه ای بیرجند حضور یافت.

به گزارش ایسنا، در جریان این حضور، کارگاه‌های اینترنت اشیاء، هوشمند سازی، فیبر نوری و مکاترونیک به صورت همزمان به بهره برداری رسیدند.

مهارت آموزان در کارگاه اینترنت اشیاء که با اعتباری بیش از ۵۳۰ میلیون تومان تجهیز شده، دوره های طراحی سیستم های مبتنی بر اینترنت اشیاء (IOT )، انواع دوره‌های برنامه نویسی و غیره را فرامی‌گیرند.

در کارگاه هوشمند سازی نیز با هزینه کرد حدود ۴۰۰ میلیون تومان برای تأمین تجهیزات مورد نیاز، مباحث هوشمند سازی منازل و اماکن صنعتی، آموزش داده می‌شود.

در کارگاه فیبر نوری نیز با تأمین تجهیزاتی به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، دوره های آموزشی مفصل بندی فیبر نوری، طراحی شبکه‌های فیبر نوری با استفاده از نرم افزارهای مربوطه، مبانی مخابرات و شبکه فیبرنوری و ... آموزش داده می‌شود.

مهارت آموزان با استفاده از دوره های آموزشی طراحی شده برای کارگاه مکاترونیک، اتوماسیون صنعتی، برنامه نویسی مقدماتی و پیشرفته S۷-۳۰۰، تعمیر موبایل و لپتاپ و... را فرامی‌گیرند.

این کارگاه‌ها با هزینه کرد بیش از ۳ میلیارد تومان تجهیز شده تا شرایط برای برگزاری ۱۸ دوره آموزشی متفاوت فراهم شود.

مهارت آموزی، پیش زمینه اصلی بارور سازی منابع

استاندار خراسان جنوبی در حاشیه مراسم افتتاح همزمان چند کارگاه مهارت آموزی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بیرجند، اظهار کرد: پیش زمینه اصلی بارور سازی منابع و ذخایر، مهارت آموزی است.

ملانوری خاطرنشان کرد: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان و مجموعه‌های تابعه آن باید در مناطق مختلف، نسبت به تجهیز و ارتقاء سطح زیرساخت‌ها تلاش کنند و هم امکانات و تجهیزات را به روز کنند.

وی یادآور شد: با توجه به فرصت‌هایی که در استان وجود دارد، امکان مهارت آموزی باید به درستی فراهم شود و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی لازم نیز صورت گیرد تا نیروهای علاقمند به کار، تلاش و درآمد ورود کنند و مهارت‌های لازم را متناسب با نیازهای استان فراگیرند.

استاندار با اشاره به اقدامات مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در استان، خاطرنشان کرد: این مجموعه اقدامات خوبی در زمینه مهارت آموزی انجام داده و امروز هم چند کارگاه جدید متناسب با نیاز روز جامعه به بهره برداری رسید.

ملانوری ادامه داد: این کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی مرتبط به حوزه‌های ارتباطات، فناوری‌های جدید، اشتغال های نو و استارتاپ‌ها کمک می‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد: این مراکز بتوانند با پذیرش افراد علاقمند و آموزش مهارت‌های لازم، توسعه را در بخش های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان رقم بزنند.

استاندار در بخش دیگری از سخنانش، خراسان جنوبی را استانی با محورها و پیشران های بسیار زیادی در حوزه اقتصاد و اشتغال خواند و بیان کرد: قاعدتاً اگر بخواهیم بهره وری لازم را از این منابع داشته باشیم و در استفاده از آنها به ارزش افزوده واقعی برسیم، باید در کنار دانش آموختگی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش و پرورش، مهارت‌های خاصی را نیز فرا بگیریم.

ملانوری ادامه داد: این مهارت‌ها در کنار فعالیت‌های اقتصادی، در مباحث اجتماعی و فرهنگی نیز نمود و بروز دارد.

وی تأکید کرد: ما اگر می‌خواهیم اشتغال مناسب داشته باشیم، رونق و رشد اقتصادی خوبی را در استان مشاهده کنیم، و محورها و پیشران های اقتصادی را به معنای واقعی فعال نماییم، نیاز به  نیروی کارآزموده، ماهر، خلاق، باانگیزه و پرتلاش داریم.

به گفته وی؛ به جهت رفع این نیاز، حتماً باید در تبیین آموزش‌ها و مهارت‌های متناسب با نیازهای استان اهتمام و جدیت داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha