• چهارشنبه / ۶ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۸:۱۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400050603769
  • منبع : نمایندگی زنجان

/جهاددانشگاهی، نماد عبور از موانع با باور توان ایرانی/ فرماندار ایجرود عنوان کرد

تقویت ارتباط آموزش با رسته‌های شغلی از طریق جهاددانشگاهی

تقویت ارتباط آموزش با رسته‌های شغلی از طریق جهاددانشگاهی

ایسنا/زنجان فرماندار شهرستان ایجرود گفت: جهاددانشگاهی توانسته با آموزش‌های عملی و مهارتی، نیاز رسته‌های شغلی به نیروی کار توانمند را محقق کند.

باب‌الله فتحی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: جهاددانشگاهی نهادی است که در کنار مراکز آموزش عالی بحث عمل‌گرایی با توجه به نیازهای جامعه را تحقق بخشید و با برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان ادارات، نهادها و حتی بخش خصوصی به توانمندسازی نیروی کار کمک کرده است.

وی با اشاره به اینکه فاصله آموزش‌های دانشگاهی با مسائل کاربردی بازار کار زیاد شده است و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نمی‌توانند اندوخته‌ها را در محیط کار به‌کار گیرند، عنوان کرد: بر این اساس فارغ‌التحصیلان باید دوره‌های دیگری را طی کنند تا با رسته‌های شغلی ارتباط پیدا کرده و جهاددانشگاهی توانسته این خلاء را پر کند.

فرماندار شهرستان ایجرود، برگزاری آزمون‌های تخصصی را از دیگر فعالیت‌های موثر جهاددانشگاهی دانست و گفت: همواره این شائبه وجود داشت که اگر دستگاهی که نیرو جذب می‌کند، آزمون را هم برگزار کند، ممکن است تخلفاتی رخ دهد؛بنابراین واگذاری مسئولیت برگزار آزمون به نهادی مثل جهاددانشگاهی این چالش‌ها را برطرف کرده است.

فتحی تصریح کرد: جهاددانشگاهی در کنار مجموعه‌های دیگر مثل فنی و حرفه‌ای می‌تواند در سطوح بالاتر آموزش‌های مهارت‌محور را ارائه دهد و تاکنون در بخش‌هایی مثل دستیاری رشته‌های پزشکی، دستیار دندانپزشک، اتاق عمل و سایر موارد نقش موثری ایفا کرده است.

این مسئول با بیان اینکه استان زنجان در اشتغال بخش خدمات از میانگین کشوری پایین‌تر است و باید این بخش تقویت شود، ادامه داد: رشته‌های خدماتی از جمله موارد مهمی است که جهاددانشگاهی باید بیشتر به آموزش و تربیت نیروی ماهر توجه کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha