• یکشنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400042719223
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

نماینده مردم شهرستان بروجن:

دولت منتخب، تبعات اجرای پروژه انتقال آب بهشت‌آباد برای چهارمحال و بختیاری را بررسی کند

دولت منتخب، تبعات اجرای پروژه انتقال آب بهشت‌آباد برای چهارمحال و بختیاری را بررسی کند

ایسنا/چهارمحال و بختیاری نماینده مردم شهرستان بروجن با ابراز این عقیده که تونل بهشت‌آباد چهار شهرستان چهارمحال و بختیاری را ویران می‌کند، گفت: این روزها شاهد غیرتخصصی و غیرکارشناسی‌ترین نظرات از سوی سازمان محیط‌زیست کشور در خصوص طرح و پروژه تونل انتقال آب بهشت‌آباد هستیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین امیرقلی جعفری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به صدور مجوز زیست‌محیطی برای اجرای پروژه تونل انتقال آب از بهشت‌آباد، اظهار کرد: شورای عالی آب، انتقال آب از طریق تونل در پروژه بهشت‌آباد را در سال‌های گذشته منتفی اعلام کرده بود، اما سال گذشته شاهد آغاز به‌کار این پروژه بودیم، این مسئله با واکنش مردم چهارمحال و بختیاری روبرو و پروژه متوقف شد، در تاریخ 14 فروردین امسال رئیس سازمان محیط‌زیست کشور در نامه‌ای به رئیس‌جمهور انتقال آب از طریق تونل بلند در پروژه بهشت‌آباد را به‌علت مشکلات زیست‌محیطی منتفی اعلام کرد.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی افزود: هم‌چنین معاون رئیس سازمان محیط‌زیست کشور نیز در 30 خرداد سالجاری در نامه‌ای به استاندار چهارمحال و بختیاری انتقال آب از طریق تونل گلاب را  منتفی اعلام کرد، اما 14 روز بعد با صدور مجوزی از سوی سازمان محیط‌زیست اعلام شد که پروژه تونل انتقال آب بهشت‌آباد به سه بخش تقسیم شود، بخشی از آب با لوله، بخشی با تونل و بخشی نیز مجددا مطالعه شود.

جعفری تاکید کرد: سازمان محیط‌زیست وظیفه دارد اعلام کند که آیا یک پروژه مشکل زیست‌محیطی دارد یا ندارد؟ این سازمان نمی‌تواند مجوزی برای آغاز به‌کار یک پروژه صادر کند، این سازمان تنها می‌تواند اعلام کند که پروژه دارای مشکلات زیست‌محیطی است یا نه؟ به‌نظر می‌رسد فشارهای اعمال شده موجب این اعلام نظر غیرکارشناسی در روزهای پایانی دولت شده است.

وی با اشاره به اینکه مردم خوزستان و چهارمحال و بختیاری به‌شدت به اجرای پروژه تونل انتقال آب از بهشت‌آباد معترض هستند، خاطرنشان کرد: نمایندگان این دو استان مراتب اعتراض خود را در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی اعلام خواهند کرد، در گذشته نیز این موضوعات به اطلاع رئیس سابق قوه قضائیه و رئیس‌جمهور منتخب رسیده است.

جعفری با بیان اینکه مردم چهارمحال و بختیاری اجازه احداث یک متر تونل برای انتقال آب از چهارمحال و بختیاری را نمی‌دهند، گفت: مسئولان قوه قضائیه و دولت به داد مردم مظلوم این استان برسند، این استان نباید وجه المصالحه دعواهای سیاسی و زیاده‌خواهی‌های برخی از افراد قرار بگیرد.

نماینده بروجن در مجلس با اشاره به خسارتهای احتمالی ایجاد شده توسط تونل بهشت‌آباد برای چهار شهرستان چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: با احداث این تونل حدود 135 میلیون متر مکعب آب به استان مجاور انتقال داده می‌شود، طبق پژوهش‌های علمی و پایان‌نامه‌های دانشگاهی در استان اصفهان اگر کشت برنج در غرب اصفهان متوقف شود، این نیاز آبی تامین خواهد شد.

وی تاکید کرد: باید جلوی اقدامات غیرکارشناسی و غیرمحیط‌زیستی در چهارمحال و بختیاری گرفته شود، از مسئولان قوه قضاییه و دولت منتخب مردم درخواست می‌شود هیاتی کارشناسی را برای بررسی تبعات اجرای پروژه تونل انتقال آب بهشت‌آباد به این استان اعزام کنند و اجازه ندهند فشارها و لابی‌ها باعث تصمیم‌گیری‌های غیرکارشناسی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha