• چهارشنبه / ۲۳ تیر ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400042316672
  • منبع : نمایندگی اردبیل

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس:

خسارت کشاورزان بدون تعلل پرداخت شود

خسارت کشاورزان بدون تعلل پرداخت شود

ایسنا/اردبیل نماینده مردم پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شرایط خشکسالی و خسارت وارده به اراضی کشاورزی شایسته است از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی جبران خسارت بدون تعلل انجام شود.

عباس جهانگیرزاده ۲۳ تیر در نشست با مدیریت بانک کشاورزی و رؤسای جهاد کشاورزی شهرستان‌های شمالی استان اردبیل در بیله‌سوار اظهار کرد: در سطح کشور و استان اردبیل ما با پدیده خشکسالی و کاهش تولیدات محصولات کشاورزی روبه‌رو هستیم که بیشترین دغدغه و نگرانی را در بین تولیدکنندگان و فعالان این بخش رقم زده است.

وی تصریح کرد: در سه سال اخیر کشاورزان شمال استان که بیشترین محصولات زراعی و باغی را تولید می‌کنند با تعدد خسارت ناشی از خشکسالی روبه‌رو هستند که انتظار می‌رود مسئولان امر در کنار تدبیر مناسب در حوزه کشت و زرع به جبران خسارت نیز کمر همت ببندند.

نماینده مردم پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی توان کشاورزان را در بازپرداخت تسهیلات ارائه شده ضعیف دانست و گفت: تسهیلاتی که بانک کشاورزی در سال‌های گذشته برای خرید ماشین‌آلات و تجهیز مکانیزاسیون و سایر نیازمندی‌ها به کشاورزان پرداخت کرده باید استمهال و به مدت دو تا سه سال بازپرداخت آن به تعویق بیفتد.

جهانگیرزاده یکی از راهکارهای مناسب در کمک به کشاورزان را پرداخت خسارت از محل صندوق بیمه محصولات کشاورزی اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه عمده کشاورزان محصولات زراعی، باغی و دامی خود را تحت پوشش بیمه بردند از همین رو خسارت وارده به اراضی دیم در شهرهای شمالی استان باید هر چه سریعتر و تا فصل کشت جدید تأمین شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: بانک کشاورزی در کنار استمهال بدهی و پرداخت تسهیلات جدید باید به توانمندی جامعه کشاورزی در فصل جدید زراعی کمک کند تا یک پشتیبانی همه‌جانبه از تولیدکنندگان در سال 1400 فراهم آید.

مدیر بانک کشاورزی استان اردبیل نیز اظهار کرد: همکاران ما در صندوق بیمه محصولات کشاورزی 68 هزار هکتار اراضی دیم مغان را بازدید و مورد ارزیابی قرار دادند تا برآورد خسارت و گزارش‌دهی به کشور انجام شود.

رجبی تصریح کرد: مراحل ثبت این گزارش در حال انجام است و در اسرع وقت از طریق سامانه صندوق بیمه محصولات کشاورزی زارعین، باغداران و دامداران خسارت وارده و جبران مبالغ مورد نظر را در حساب‌های خود مشاهده خواهند کرد.

وی اضافه کرد: تمام تلاش ما بر این است تا با استمهال بدهی دو سال گذشته تسهیلات جدیدی را نیز با شرایط بهتر به فعالان بخش کشاورزی به ویژه تجهیز و نوسازی ناوگان مکانیزه و بخش دام پرداخت کنیم تا زمینه توانمندی فعالان این بخش فراهم آید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha