• یکشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۶
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1400042014194
  • خبرنگار : 50224

کهگیلویه وبویراحمد، به عنوان پایلوت طرح نظام ارجاع پزشک خانواده در بیمه سلامت همگانی انتخاب شد

کهگیلویه وبویراحمد، به عنوان پایلوت طرح نظام ارجاع پزشک خانواده در بیمه سلامت همگانی انتخاب شد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه وبویراحمد گفت: این استان به عنوان پایلوت طرح نظام ارجاع پزشک خانواده در بیمه سلامت همگانی انتخاب شد.

غلامرضا کاظمی با اشاره به اینکه کهگیلویه وبویراحمد به عنوان پایلوت طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده در بیمه سلامت همگانی انتخاب شده است، گفت: در راستای کمک به اقشار آسیب پذیر استان دارندگان دفترچه بیمه سلامت همگانی صاحب پزشک خانواده خواهد شد که در این راستا توانسته ایم با تلاش های زیاد و در حمایت از بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی، کهگیلویه وبویراحمد را به عنوان پایلوت طرح نظام ارجاع پزشک خانواده انتخاب شود.

وی افزود: بیمه سلامت کهگیلویه وبویراحمد با تحت پوشش قرار دادن ۵۱۲ هزار نفر بیش از ۷۴ درصد جمعیت استان را تحت پوشش قرار می دهد.

کاظمی گفت: بیش از ۳۴ هزار نفر جمعیت بیمه صندوق همگانی در سطح استان می باشند.


مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: صندوق بیمه همگانی در سال ۹۳ برای افرادی که فاقد دفترچه هستند شروع به کار شده و قانونگذار ارائه خدمات را منوط در مراکز دولتی دانشگاهی کرده است، اگر دارندگان این دفترچه به مراکز خصوصی مراجعه کنند خدماتی دریافت نخواهند کرد و هزینه آنها به صورت آزاد محاسبه خواهد شد.


وی با اشاره به اینکه مراکز دانشگاهی دولتی استان دیگر تکاپوی نیاز بیمه شدگان را نداشته و هزینه زیادی را متحمل می شوند، افزود: با اجرای پایلوت طرح نظام ارجاع پزشک خانواده در صندوق بیمه سلامت همگانی به ازای هر ۵۰۰ نفر تا ۷۵۰ نفر برای پزشکان عمومی یک شیفت و ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰نفر برای پزشکان عمومی دو شیفت نظام ارجاع به سه سطح ۱ و۲ و۳ تقسیم می شود.


کاظمی تصریح کرد: فرانشیز پرداخت بیمار در همه سطوح 6 هزار تومان است.


به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد وی عنوان کرد: از نکات بسیار مهم این طرح، بیماریابی بیماران دچار دیابت و پرفشاری خون است و هر پزشک موظف است در ۳ماهه اول آغاز طرح حداقل یکبار بیمه شدگان منتسب خود را جهت غربالگری و کشف بیماریهای پیشگفت معاینات لازم را انجام دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha