• جمعه / ۱۸ تیر ۱۴۰۰ / ۰۸:۲۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400041812613
  • خبرنگار : 50403

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خبرداد

تفاوت ۱۵ هزار مگاواتی بین تولید و مصرف برق در آذربایجان

تفاوت ۱۵ هزار مگاواتی بین تولید و مصرف برق در آذربایجان

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان گفت: ۱۵ هزار مگاوات تفاوت بین مصرف و تولید برق وجود دارد البته استان ما در مقایسه با سایر استان ها سربلند است و لااقل مردم کمتر اذیت شدند.

روشن میلانی عصر پنجشنبه(۱۷ تیر) در جلسه‌ی فوق‌العاده با موضوع «بررسی مشکلات قطعی برق صنایع آذربایجان‌شرقی» که با حضور تعدادی از مسئولین و صاحبان صنایع حساس و پر مصرف استان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز برگزار شد، اظهار کرد: میزان تولید برق کمتر از مصرف است و ما برای جلوگیری از فروپاشی سیستم برق مجبور هستیم تمهیداتی انجام دهیم.

وی ادامه داد: قبول داریم که در بعضی مواقع بی برنامگی هایی در خاموشی ها وجود داشت که این موضوع خارج از دست بشر بود و سیستم به صورت اتوماتیک در هر نقطه از کشور که میزان مصرف بالا بود، برق آن نقطه را قطع می‌کرد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان تاکید کرد: آیا امکان دارد کارخانه ای که درامدش از هزینه هایش کم است، پایدار بماند؟ اکنون برق خریداری شده از نیروگاه های خصوصی گرانتر از برقی است که به مردم می‌دهیم.

وی، اقتصاد برق را منفی عنوان کرد و افزود: زمانی که وزارت نیرو بدهی ۵۰ هزار میلیارد تومانی به پیمانکاران دارد، چه انتظاری می‌توان داشت؟!

میلانی در بخش دیگری سخنان خود گفت: قطعی برق بعضی از نقاط ممکن نیست و به همین دلیل طبق مصوبه شورای عالی امنیت ملی صنایعی که تا ۳ مگاوات برق مصرف می‌کنند به مدت دو هفته باید تعطیل شوند و در مورد واحد های با مصرف بالای ۳ مگاوات نیز روز شنبه تصمیم گرفته خواهد شد.

وی در پایان گفت: به تمامی واحدهای تولیدی و صنایع پیشنهاد می‌کنیم که اگر توانایی خرید ژنراتور را دارند، حتما این کار را انجام دهند و نسبت به خرید ژنراتور های گازی و گازوئیلی اقدام کنند.

به‌گزارش ایسنا در این جلسه تعدادی از صاحبان صنایع پرمصرف و حساس استان با بیان نقطه‌نظرات و ارائه‌ی دغدغه‌ها و مشکلات خود در خصوص قطعی برق خواستار رسیدگی هرچه زودتر به موضوع قطعی برق در این واحدهای صنعتی شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha