• دوشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۰ / ۱۶:۵۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400040705044
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

برگزاری مراسم گرامیداشت دکتر خوشروان از بنیانگذاران دانشکده فنی دانشگاه تبریز

برگزاری مراسم گرامیداشت دکتر خوشروان از بنیانگذاران دانشکده فنی دانشگاه تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی مراسم گرامیداشت یاد دکتر خوشروان، از بنیانگذاران دانشکده فنی و از اساتید برجسته و پیشکسوت دانشگاه تبریز برگزار شد.

در این مراسم نکوداشت یاد و خاطره دکتر خوشروان که با حضور رئیس دانشگاه تبریز، اعضای هیات ‌رئیسه دانشگاه و روسای دانشکده‌ها، اساتید پیشکسوت، فارغ‌التحصیلان سال‌های قبل مخصوصا دهه‌های ۴۰ و ۵۰ دانشکده فنی، اساتید،کارکنان و دوستداران استاد فرهیخته حضور داشتند، سخنرانان و حاضران ضمن تجلیل از مقام شامخ علمی استاد، شخصیت والای انسانی استاد را گرامی داشتند.

میررضا مجیدی، رئیس دانشگاه تبریز در این مراسم ضمن تسلیت درگذشت این استاد فرزانه، افزود: دیار آذربایجان به ‌عنوان تجلی‌ گاه علم، آگاهی و فرهنگ همواره نقش بسزایی در پیشرفت و آبادانی ایران داشته است و در هر عصر افرادی بودند که جایگاه علمی والا و شخصیتی وارسته داشتند که با وقف عمر و سخت کوشی موجب پیشرفت ایران شده‌اند که دکتر خوشروان آذر یکی از آن انسان‌های وارسته عصر حاضر است و با جدیت، تعهد و تخصص بی‌ نظیر خود در پنج دهه فعالیت علمی خدمات ارزنده‌ای به جامعه کردهه است.

وی، حس وطن‌ دوستی و تعهد خدمت به میهن را از ویژگی‌های برجسته دکتر خوشروان آذر برشمرد و افزود: هرچند امکان اقامت در کشورهای بیشمار برای این استاد مهیا بود ولی به دلیل دوست داشتن وطن و تعهد قلبی و اخلاقی خدمت به میهن، به شهر و کشور خود بازگشت و خدمت به جوانان و صنعتگران این سرزمین را علی‌رغم وجود سختی‌ها، به ماندن در سایر کشورها ترجیح داد و به‌ عنوان بنیان‌گذار علم مکانیک در دانشگاه تبریز، تلاش‌های فراوانی در راه تربیت دانشجویان متحمل شد.

وی افزود:، امروزه نیز اکثر اساتید برجسته و مدیران فنی و صنعتی کشور افتخار شاگردی ایشان را دارند و تعهد خدمت به وطن بدون چشمداشت به ارتقای جایگاه به‌ عنوان ویژگی بارز نیم قرن فعالیت استاد می‌تواند به‌ عنوان الگوی شایسته برای همه مخصوصا جوانان قرار بگیرد.

مجیدی ضمن تجلیل از خدمات ارزنده و تلاش‌های علمی این استاد در زمینه علوم فنی مخصوصا مکانیک، ضایعه درگذشت استاد خوشروان آذر را به جامعه علمی کشور و دوستداران تسلیت گفت.

در ادامه مراسم، حجت الاسلام والمسلمین محمد انوری، مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان نیز اظهار کرد: فعالیت‌های این استاد مصداق بارز کوشش در راه اعتلای معنویت و انسانیت و رسیدن به علم الهی است و توفیق خدمت به خلق و به یادگار گذاشتن آثار علمی و تعلیم و تربیت شاگردان متعهد و متخصص، فعالیت در راه نیل به اهداف الهی است.

در ادامه مراسم موسی رضایی، رئیس دانشکده فنی مهندسی مکانیک، جمشید جمشیدی از اساتید هم دوره‌ای دکتر خوشروان آذر در دانشکده فنی دانشگاه تبریز و سید فرامرز رنجبر از شاگردان دکتر خوشروان آذر و از اساتید فعلی دانشکده مکانیک ضمن بیان برخی از ویژگی‌های شخصیتی و خاطراتی از ایشان، درگذشت استاد خوشروان آذر را به جامعه علمی و صنعتی کشور تسلیت گفتند.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر اسماعیل خوشروان آذر بنیانگذار و استاد مکانیک دانشگاه تبریز، طی نیم قرن فعالیت صادقانه به جامعه علمی کشور، منشا خدمات ارزنده بود که تــالیف شش کتاب تخصصی در زمینه مکانیک، چاپ و ارائه مقالات متعدد در نشریات و کنفرانس‌های معتبر علمی در داخل و خارج از کشور، دریافت جوایز و نشان علمی معتبر از انجمن مکانیک آمریکا در سال ۱۹۹۹، انتخاب به عنوان استاد نمونه در سطح کشور و دانشگاه تبریز از اهم آثار و افتخارات او است.

هم‌چنین از مهمترین مسئولیت‌های اجرایی او می‌توان به معاونت دانشگاه تبریز، سرپرست دانشکده فنی، مدیریت امور فنی دانشگاه تبریز و رئیس مجتمع عالی آموزش و پژوهش آذربایجان اشاره کرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha