• دوشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400040704673
  • خبرنگار : 50187

مدیرکل بهزیستی استان کرمان عنوان کرد

افزایش چند برابری تعداد بیماران اعصاب و روان نسبت به گذشته

افزایش چند برابری تعداد بیماران اعصاب و روان نسبت به گذشته

ایسنا/کرمان مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: به دلیل شرایط جامعه تعداد بیماران اعصاب و روان چند برابر گذشته بوده و ورودی بیماران به مراکز نگهداری روندی افزایشی دارد و به همین دلیل باید ظرفیت های جدیدی را در استان جهت نگهداری از این بیماران ایجاد کرد.

"عباس صادق زاده" در بازدید معاون دادستان و جمعی از مسئولان از مرکز سلامت روان کرمان با اشاره به وضعیت بیماران مستقر در این مرکز و اقدامات گسترده انجام شده به منظور ساماندهی و ارائه خدمات تخصصی به این قشر اظهار کرد: نگهداری و ارائه خدمت به این گونه از بیماران نیازمند امکانات و صرف هزینه هایی بیش از حد معمول نسبت به سایر بیماری ها و مراکز است چراکه وضعیت خاص این نوع بیماران می طلبد خدمات ویژه و گسترده تری را به آنها ارائه کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان کرمان، وی افزود: اغلب خانواده ها از عهده ایجاد شرایط مناسب برای طی روند درمانی این بیماران ناتوان هستند و به همین دلیل بار عظیم این مشکل بر شانه های بهزیستی و مراکز تحت نظارت این مجموعه بسیار سنگینی می کند.

صادق زاده ادامه داد: ظرفیت پذیرش و تنگناهای اعتباری برای ارائه خدمت تخصصی و موثر به این بیماران بسیار محدود و ناکافی است و این در حالیست که به دلیل شرایط جامعه تعداد بیماران اعصاب و روان چند برابر گذشته بوده و ورودی بیماران به مراکز نگهداری روندی افزایشی دارد و به همین دلیل باید ظرفیت های جدیدی را جهت نگهداری از این بیماران ایجاد کرد.

صادق زاده با اشاره به اینکه الزامات قضایی برای پذیرش بیمار در این مراکز نیز فشار مضاعفی را برای بهزیستی و مراکز فوق ایجاد می کند، گفت: توجه مقام قضایی به این تنگناها قطعا کمک ارزشمندی برای ارائه خدمات به هنگام و مناسب برای بیماران و کادر تخصصی خواهد بود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات بهزیستی به منظور افزایش فضای مناسب برای پذیرش تعداد بیشتری از این بیماران اشاره کرد و خواستار همکاری بیشتر دستگاه قضایی جهت دستیابی به این هدف شد .

وی با بیان اینکه با تلاش و هزینه های انجام شده، مجموعه ای در هوتک تجهیز و آماده پذیرش بیش از ۲۰۰ بیمار است، افزود: تقاضای ما از مسئولین استان این است که با پا درمیانی و ریش سفیدی مشکلات موجود بر سر راه شروع به کار پذیرشگاه هوتک را برطرف نمایند.

بنابراین گزارش، در این بازدید معاون دادستان کرمان با تقدیر از خدمات گسترده و ارزنده بهزیستی در حوزه های مختلف به جامعه گفت: مجموعه دادستانی و دادگستری آماده هرگونه همکاری لازم با بهزیستی در این زمینه هاست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha