• سه‌شنبه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400032518123
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

دبیر انجمن روزنامه‌نگاران زن چهارمحال و بختیاری:

مشارکت در انتخابات، احترام گذاشتن به دموکراسی است

مشارکت در انتخابات، احترام گذاشتن به دموکراسی است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری دبیر انجمن روزنامه‌نگاران زن چهارمحال و بختیاری گفت: مشارکت در انتخابات به معنی احترام گذاشتن به دموکراسی موجود در یک کشور است، بنابراین حضور مردم برای انتخاب فرد شایسته اهمیت بالایی دارد و اگر مردم مشارکت حداقلی داشته باشند، امکان انتخاب فرد اصلح وجود ندارد.

زهرا قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اهمیت مشارکت در انتخابات، اظهار کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات برای انتخاب فرد اصلح از ضرورت‌ها محسوب می‌شود، اما وجود برخی مشکلات مانند ناکارآمدی برنامه‌های اجرایی در کشور که در نهایت منجر به عملکرد ضعیف مسئولان شده، امکان دارد میزان مشارکت در انتخابات را کاهش دهد.

دبیر انجمن روزنامه‌نگاران زن چهارمحال و بختیاری افزود: از دلایل دلسردی مردم برای شرکت در انتخابات می‌توان به برخی سیاست‌های غلط اقتصادی، وضعیت معیشتی مردم، محقق نشدن برخی وعده‌های مسئولان، وجود شکاف‌ طبقاتی در جامعه، بروز فساد در برخی دستگاه‌ها، وجود مافیای قدرت، نرخ بالای بیکاری، رکود تولید و بی‌رونقی بازار و کسب و کار، مسائل بورس و نبود قانون‌گذاری صحیح در زمینه‌های شغلی، ورزشی و فرهنگی اشاره کرد.

وی عنوان کرد: متاسفانه امروزه نقش زنان توسط برخی از مسئولان اجرایی در اداره امور کشور نادیده گرفته می‌شود، باوجود معرفی زنان به‌عنوان برترین و تاثیرگذارترین نیروهای جامعه در برنامه‌های مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، اما زنان نقش موثری در جامعه ندارند.

قاسمی ابراز عقیده کرد: حق ورود به استادیوم‌های ورزشی از زنان گرفته شده است و آنان جایگاهی در سینما نیز ندارند، همچنین سال‌جاری باوجود پذیرفته شدن یکی از بانوان برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، اما در نهایت این بانو رد صلاحیت شد.

دبیر انجمن روزنامه‌نگاران زن چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: مشکلات کشور بر تفکر مردم تاثیر می‌گذارد، خواست عموم مردم ایجاد یک جامعه پویا است، اگر در جامعه‌ای فکرها اسیر باشد، مشارکت افراد در جامعه نیز کاهش پیدا می‌کند.

قاسمی تصریح کرد: نمی‌توان مسئولیت تمامی مشکلات موجود در کشور را بر عهده یک شخص مانند رئیس جمهور گذاشت و این قضاوت ناعادلانه است به دلیل اینکه امروزه در قسمت‌های متفاوت قوه مجریه، قوه قضائیه و قوه مقننه مشکلاتی نیز وجود دارد.

دبیر انجمن روزنامه‌نگاران زن چهارمحال و بختیاری بیان کرد: یکی از تبعات شرکت نکردن مردم در انتخابات، تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران است اما برای مشارکت مردم باید پویایی و آزادی در جامعه وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: موضوع مهمی که باید مورد توجه قرار بگیرد، این است که مردم باید هوشیار باشند که امسال به راه انداختن موجی مبنی بر شرکت نکردن مردم در انتخابات در واقع نوعی سیاست دشمن است، اما مردم برای داشتن انتخاب آگاهانه و گزینش فرد اصلح مشارکت حداکثری در انتخابات داشته باشند.

دبیر انجمن روزنامه‌نگاران زن چهارمحال و بختیاری افزود: امروزه فضای مجازی، صدا و سیما و رسانه‌های اجتماعی مانند رادار عمل می‌کنند که مردم می‌توانند آگاهی لازم برای گزینش فرد اصلح را به دست بیاورند.

وی عنوان کرد: حضرت علی(ع) خطاب به مالک می‌فرمایند: "ای مالک از میان کارگزارانت کسانی را انتخاب کن که دارای تجربه و توانایی کار باشند، حیا داشته باشند، دارای خانواده صالح باشند و پیشینه ایمانی داشته باشند" بنابراین به مردم توصیه می‌کنم تجربه و توانایی انجام کار افراد را در نظر بگیرند.

قاسمی در پایان خاطر نشان کرد: حضرت علی(ع) همچنین می‌فرمایند: " ای مالک مردم آبادانی، رفاه، امنیت و عدالت لازم دارند و اگر دولتی بدون این چهار عامل باشد راه به جایی نخواهی برد" و فراهم کردن این چهار عامل تنها وظیفه دولت نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha