• جمعه / ۸ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403040805201
  • خبرنگار : 50124

مشارکت حداکثری، انتخاب اصلح

مردم؛ صحنه‌گردان سیاسی‌ترین رویداد کشور

مردم؛ صحنه‌گردان سیاسی‌ترین رویداد کشور

ایسنا/چهارمحال و بختیاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور از ساعت ۸ صبح در چهارمحال و بختیاری آغاز شد، قطعاً مردم به‌عنوان، اصلی‌ترین صحنه‌گردان‌ انتخابات، برنده این رویداد سیاسی هستند، هیچ عاملی موجب نمی‌شود تا مردم به تکلیف سیاسی خود عمل نکنند.

به گزارش ایسنا، مردم ایران اسلامی چه در دل سرمای زمستان و چه در گرمای سوزان تابستان با استواری در پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند تا نقش دموکراتیک خود در تعیین سرنوشت کشورشان را ایفا کنند.

همراه با تیم خبری قبل از آغاز فرآیند انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در محل ستاد انتخابات در استانداری چهارمحال و بختیاری حاضر شدیم تا پس از طی هماهنگی‌های لازم و انجام مصاحبه با محسن حسین‌میرزایی- رئیس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری در شعب اخذ رای حاضر شویم.

مردم؛ صحنه‌گردان سیاسی‌ترین رویداد کشور

مردم؛ صحنه‌گردان سیاسی‌ترین رویداد کشور

همانند انتخابات گذشته، تعدادی از مردم قبل از آغاز فرآیند رای‌گیری در شعبه اخذ رای در مدرسه حاج یدالله کیانی شهرکرد حاضر بودند تا به تکلیف شرعی و سیاسی خود عمل کنند، پس از آغاز رای‌گیری تعداد مراجعه‌کنندگان رو به افزایش رفت.

 در ساعات ابتدایی آغاز رای‌گیری شاهد حضور غلامعلی حیدری- استاندار چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام- نماینده ولی‌فقیه در استان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اقتصادی در شعبه اخذ رای دبستان حاج یدالله کیانی بودیم.

مردم؛ صحنه‌گردان سیاسی‌ترین رویداد کشور

مردم؛ صحنه‌گردان سیاسی‌ترین رویداد کشور

مردم؛ صحنه‌گردان سیاسی‌ترین رویداد کشور

رای اولی‌ها دسته‌ جمعی در شعب اخذ رای حاضر می‌شوند تا اولین حضورشان در انتخابات را با دوستانشان تجربه کنند و خاطره‌ای خوش بر جای بگذارند، نوجوانان و جوانان آینده‌سازان این کشور هستند، بی‌تفاوتی این قشر به انتخابات و سرنوشت کشور می‌تواند آسیب‌زننده باشد، بنابراین مشارکت رای اولی‌ها در انتخابات یک پیام روشن برای دشمنان جمهوری اسلامی دارد که هزینه‌های گزاف آنان برای ناامید کردن قشر جوان از حضور در پای صندوق‌های رای بی‌تاثیر بوده است.

مردم؛ صحنه‌گردان سیاسی‌ترین رویداد کشور

حضور افراد مسن در دقایق اولیه آغاز رای‌گیری در شعب اخذ رای نشان می‌دهد که شور سیاسی پیر و جوان نمی‌شناسد و همه دلشان می‌خواهد تا در تعیین سرنوشت کشورشان شریک باشند.

پیر و جوان با در دست داشتن شناسنامه‌های خود به صورت گروهی و تک نفره در شعب حضور پیدا می‌کنند، برخی فرزندان خود را در شعب همراه خود آورده‌اند تا از سن کودکی بدانند که اهمیت مشارکت در سرنوشت چقدر بالا است، این همان همبستگی است که مرزها را می‌شکند.

حضور با لباس‌های محلی در  برخی شعب رأی‌گیری نشان می‌دهد که فارغ از قومیت، همه مردم با هر زبان و گویشی با اتحاد در کنار هم هستند و سرنوشتشان را با دست خودشان را تعیین می‌کنند.

یک مادر شهید که برای عمل به تکلیف سیاسی خود در شعبه اخذ رای حاضر شده بود در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: فردی که بر مسند ریاست جمهوری می‌نشیند، باید مشکلات مردم را حل کند.

وی افزود: رئیس جمهور منتخب باید به فرامین مقام معظم رهبری عمل کند، رئیس جمهور منتخب نباید چشمداشتی به پست و مقام داشته باشد، بلکه مدت زمان مدیریت کوتاه است و باید این زمان صرف خدمت به مردم شود.

مردم؛ صحنه‌گردان سیاسی‌ترین رویداد کشور

راهی یکی دیگر از شعب اخذ رای در شهرکرد شدم، عموما شرکت‌کنندگان در انتخابات به صورت خانوادگی در شعب اخذ رای حاضر می‌شدند، حضور کودکان در کنار والدین خود صحنه‌های زیبایی را رقم می‌زند، کودکان با ذوق و شوق در آغوش والدین رای خود را به صندوق می‌اندازند.

یکی از مشارکت کنندگان در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در گفت‌‍وگو با ایسنا، اظهار کرد: در انتخابات اسفندماه سال گذشته در انتخابات شرکت نکردم، اما این بار تصمیم گرفتم تا در حتما در انتخابات شرکت کنم، زیرا اگر در انتخابات شرکت نکنم، قطعا دیگران به جای من انتخاب خواهند کرد و دیگر جای گلایه‌ای نخواهد بود.

مردم؛ صحنه‌گردان سیاسی‌ترین رویداد کشور

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha