• چهارشنبه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ / ۲۲:۰۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400031914255
  • منبع : نمایندگی مرکزی

سرپرست دانشگاه فرهنگیان پردیس زینب کبری(س) اراک:

الگوی مانوس با قرآن زمینه‌ساز تحقق جامعه سالم است

الگوی مانوس با قرآن زمینه‌ساز تحقق جامعه سالم است

ایسنا/مرکزی سرپرست دانشگاه فرهنگیان پردیس زینب کبری(س) اراک اظهار کرد: الگویی که با قرآن و سیره انبیای الهی و امامان معصوم مؤانست دارد، می‌تواند در پرورش و تربیت فرزندان صالح، خانواده‌ سالم و در نهایت جامعه‌ سالم موثر باشد.

زهرا عسگری، سرپرست دانشگاه فرهنگیان پردیس زینب کبری(س) اراک، امروز، ۱۹ خرداد در همایش استانی «بانوی تحول‌آفرین تاریخ» که به همت دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و این دانشگاه برگزار شد، گفت: برای برخورداری از دختران و زنانی در تراز انقلاب اسلامی باید در کنار اسوه‌های دینی همچون حضرت زهرا(س)، حضرت زینب (س)، به نوجوانان و جوانان امروزی الگوهای عینی و قابل لمسی ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه همایش بانوی تحول‌آفرین تاریخ می‌تواند طلیعه کنگره ملی بانوان تحول‌آفرین برای سال آینده باشد، بیان کرد: یکی از رسالت‌های دانشگاه فرهنگیان تربیت دانشجو معلم برای رسیدن به حیات طیبه است و باید بر اساس معیار اسلامی و آنچه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آمده است انجام شود.

عسگری ادامه داد: حیات طیبه یا سبک زندگی اسلامی همان دستیابی به وضع مطلوب زندگی است که بر اساس مبانی و ارزش‌های دین اسلامی محقق می شود و تحقق آن باعث رسیدن به قرب الهی می‌شود و این امر همان است که بانو مجتهده امین و سایر بانوان مفاخر کشور به آن رسیده‌اند.

وی بیان کرد: همه علما و مجتهدان در زمان حیات بانو مجتهده امین و پس از آن او را تکریم کرده‌اند و همان‌طور که علامه طباطبایی بین مردان و علما بی‌نظیر هستند، بانو مجتهده امین نیز بین بانوان دارای چنین جایگاهی هستند. همه ما به عنوان افرادی که در حوزه تعلیم و تربیت نقش‌آفرین هستیم باید دانش‌آموزان، دانشجویان و جوانان بویژه بانوان و دختران را با جایگاه بانوانی که در جامعه اسلامی تأثیرگذار بوده‌اند آشنا کنیم.

عسگری با اشاره به اینکه بانوان مفاخر ایران کم نیستند، اظهار کرد: البته در این زمینه خلاء هایی احساس می‌شود که این بانوان آن‌گونه که باید در جامعه معرفی نشدند، یکی از اهداف برگزاری این همایش گرامیداشت یاد و بزرگداشت نام این بانوان فرهیخته است، بانو مجتهده امین، طوبی کرمانی، مهری سویزی، گرجی، طاهره دباغ، شهلا حبیبی و فاطمه رهبر از جمله بانوانی هستند که باید برای معرفی آنان اقداماتی صورت گیرد تا به عنوان الگو و اسوه به جامعه معرفی شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha