• یکشنبه / ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1403070100420
  • خبرنگار : 71614

مدیرعامل ایرنا امروز رسما تغییر کرد

مدیرعامل ایرنا امروز رسما تغییر کرد

آیین معارفه مدیرعامل جدید خبرگزاری جمهوری اسلامی ـ ایرنا ـ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران پیشین این رسانه در حال برگزاری است.

به گزارش ایسنا، مراسم معارفه حسین جابری انصاری، مدیرعامل جدید ایرنا از ساعت ۱۱ صبح امروز یکشنبه ـ اول مهر ۱۴۰۳ـ در خبرگزاری جمهوری اسلامی آغاز شده است.

حسین جابری انصاری در این مراسم که با حضور سید عباس صالحی برگزار شد، ضمن ابراز تسلیت برای حادثه ریزش معدن در طبس، ابراز امیدواری کرد: تلاش کنیم در دولت و مجموعه حاکمیت، این حادثه‌ها را به حداقل برسانیم.

وی حضور مدیران عامل پیشین ایرنا در این مراسم را نماد سنت و تداوم در ایرنا و حکمرانی دانست و عنوان کرد: این حضور در کنار هم در روزی که تغییر و تحول مدیریتی صورت می‌گیرد، بسیار امیدآفرین است.

مدیرعامل ایرنا با بیان اینکه در شرایطی کار را شروع خواهم کرد که منطقه و جهان آبستن تحولات بزرگی است، گفت: نزدیک به یک سال از عملیان طوفان الاقصی و نبرد غزه گذشته و قبل از آن هم جهان شاهد اقدام ویژه روسیه در اوکراین بوده است. در ایران هم در آغاز راه دولت جدید و مسئولیت دکتر مسعود پزشکیان و دولت «وفاق ملی» هستیم که منشاء تحولات بنیادی در سیاست کشور خواهد بود.

جابری انصاری تاکید کرد: مسئولیت ما در ایرنا سنگین است، خبرگزاری ایرنا یک سازمان تاریخی با ۹۰ سال قدمت است که از زمان تاسیس وزرات امور خارجه و با نام پارس فعال شده است. این خبرگزاری تغییر نام داد و پس از پیروزی انقلاب سیر تحولات و البته چالش‌هایی در دوره‌های مختلف را شاهد بوده است.

مدیرعامل ایرنا گفت: قرار نیست مبدا تاریخ باشیم و از صفر شروع کنیم؛ قصد ما تسریع و ارتقای همه موفقیت‌های کسب شده است، چالش‌ها را رفع و وضعیت را بهبود خواهیم داد.

مدیرعامل ایرنا امروز رسما تغییر کرد

وزیر فرهنگ: ایرنا دعواسازی نکند و فرصت گفتگوی سازنده برای رفع ابهام‌ها را فراهم کند

سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این آیین با اشاره به شعار «وفاق ملی» گفت: آقای دکتر پزشکیان با طرح اصل «وفاق ملی» به درستی به حل مسأله توجه کرده و بر روی آن پافشاری می‌کنند. اگر بخواهیم ایران را نجات دهیم، باید ابرمسائل کشور را از مسیر هم‌افزایی گسترده حل کنیم. چون فرصت‌های زیادی را از دست داده‌ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه ایرنا در سه ساحت دولت ـ حاکمیت، دولت ـ ملت و ملت ـ ملت می‌تواند رسانه وفاق باشد، گفت: رسانه ایرنا باید رسانه وفاق دولت و حاکمیت باشد و دعواسازی نکند و در تنش‌ها ندمد. چنین رسانه‌ای با مجلس و قوه قضاییه و نهادهای نظامی و امنیتی چالش‌سازی نمی‌کند. ایرنا باید فرصت گفتگوی سازنده برای رفع ابهام‌ها را فراهم کند و خط اتصالی گفتگوی بین قوا باشد.

وی با بیان اینکه کاهش سرمایه اجتماعی برای یک نظام مردم‌سالار مخاطره‌آمیز است، توضیح داد: اگر ما مشارکت و حضور مردم در صحنه‌ها و عرصه‌ها را از دست بدهیم خیلی چیزها را از دست داده‌ایم. ایرنا باید در حوزه وفاق دولت و ملت تلاش کند.

صالحی ایرنا را رسانه وفاق ملت ـ ملت دانست و گفت: ما شاهد گسست‌های بدی در فضای جامعه هستیم که می‌توان به گسست‌های قومی، مذهبی، سیاسی، نسلی، فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد. ایرنا باید تلاش کند این گسست‌ها را کاهش دهد و وفاق سازی کند.

بر اساس این گزارش ایسنا، پیش از این علی نادری سمت مدیرعاملی ایرنا را عهده‌دار بود که در این مراسم گزارشی از عملکرد خود ارائه کرد.

حسین جابری انصاری، متولد ۱۳۴۸ کار خود را سه دهه پیش در میز فلسطین وزارت امورخارجه آغاز کرده مشاور معاونت عربی و آفریقایی، مدیر کل خاورمیانه عربی و شمال آفریقا، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای، معاون عربی و آفریقایی، مشاور ارشد وزیر در امور ویژه سیاسی و معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه از جمله مسئولیت‌های او در این سال‌ها بوده است.

به‌تازگی کتاب «اخگر به گریبان» از او روانه بازار شده که ترجمه خاطرات منیر شفیق، اندیشمند و استراتژیست فلسطینی است. 

محمدرضا شریف، سید کمال خرازی، حسین نصیری، فریدون وردی‌نژاد، عبدالله ناصری طاهری، احمد خادم‌المله، سیدجلال فیاضی، محمد جعفر بهداد، علی اکبر جوانفکر، مجید امیدی شهرکی، محمد خدادی، سیدضیا هاشمی، محمدرضا نوروزپور و علی نادری از جمله مدیران عامل ایرنا در چهاردهه گذشته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بوده‌اند و حسین جابری انصاری پانزدهمین مدیرعامل این رسانه محسوب می‌شود.

ادامه دارد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha