• یکشنبه / ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1403070100404
  • منبع : بنیاد شهید

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

مدارس شاهد نقش ممتازی در ورود به میدان‌های جهاد علمی ایفا می‌کنند

مدارس شاهد نقش ممتازی در ورود به میدان‌های جهاد علمی ایفا می‌کنند

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور پیامی آغاز سال تحصیلی جدید را به معلمین پر تلاش و دانش‌آموزان آینده‌ساز بویژه فرزندان شاهد و ایثارگر تبریک و تهنیت گفت.

به گزارش ایسنا، متن پیام مهندس سعید اوحدی به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
العلم سلطان، علم اقتدار است، علم قدرت است و باید دنبال علم بود.(۱۳۹۹/۰۲/۲۸ - مقام معظم رهبری)
پیام بازگشایی مدارس شاهد در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳
بار دیگر فصل روشن «مهر» از راه رسید و صحیفه نورانی معرفت با نظم مثال‌زدنی حکیم علیم ورق خورده و دروازه‌های آسمانی بینش و دانایی به روی میلیونها دانش‌آموز گشوده شده است. آغاز سال تحصیلی جدید را به شما معلمین پر تلاش و دانش‌آموزان آینده‌ساز بویژه فرزندان شاهد و ایثارگر تبریک و تهنیت می‌گویم و آرزومندم که با اکسیر دانایی و توانایی، مرزهای جدید دانش را درنوردید و با پیوند علم و ایمان، قله‌های رفیع بهروزی و پیروزی را فتح نمایید.
تقارن ایام بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس، حاوی این پیام است که «تعلیم و تربیت» و «ایثار و نوعدوستی» باید در کنار هم باشند تا بشریت را از گرداب جهالت، گمراهی و تباهی نجات دهند و چه لاله‌های خونین کفنی، از مکتب علم و دانش؛ به مکتب ایثار و شهادت رفتند تا این پیام حیاتی را تفسیر کنند.
اکنون که در پرتو توجهات حضرت ولی عصر (عج)، هدایت‌ها و حمایت‌های رهبر معظم انقلاب و درایت دولت کریمه وفاق ملی عرصه تعلیم و تربیت در مسیر تحول بنیادین نظام آموزشی کشور، راه رشد و تعالی را می‌پیماید، چند نکته را به شما فرزندان برومند ایران اسلامی توصیه می‌نمایم؛
۱- مدارس شاهد با ظرفیت‌های فکری آموزشی و معنوی خود که مرهون تلاش بی‌وقفه معلمان زبده و دلسوز است، نقش ممتازی را در تربیت یادگاران ایثار و شهادت برای ورود به میدان‌های جهاد علمی ایفا می‌کنند، شما نیز همچون پدران فداکار خود که طلایه‌دار مبارزه با ظلم و ستم بودند، از هم‌اکنون در راه مبارزه با دشمن زبون و جنگ ترکیبی، پیش قراول باشید.
۲- اینجانب از شما دانش‌آموزان گرامی و فرزندان عزیزم می‌خواهم قدردان فرصت‌ها بوده و در کمال ادب و احترام، خوشه‌چین دانش و علم معلمان خوب خود باشید و با تلاش ستودنی و فتح قله‌های دانش، اخلاق و ایثار، همچون پدران خود برای فردای بهتر ایران اسلامی نقش‌آفرینی کنید.
۳- سال تحصیلی جدید مصادف شده است با کشتار بی‌رحمانه رژیم غاصب صهیونیستی و شهادت هزاران دانش‌آموز و کودک در فلسطین مظلوم، ضمن ادای احترام به ارواح طیبه شهدای غزه اعلام می‌کنیم که دانش‌آموزان با بصیرت حسینی و تبعیت از رهنمودهای روشنگرانه امام خامنه‌ای و با درک شرایط کنونی منطقه و ضرورت همدلی و اتحاد در حمایت و همراهی با مردم مظلوم فلسطین، از هیچ کوششی در جهت محو و نابودی اسرائیل دریغ نخواهند کرد و دشمنان نظام اسلامی را مایوس و نور امید را در دل جبهه مقاومت و آزادگان جهان بر خواهند افروخت.
در آخر ضمن دعای خیر و آرزوی موفقیت برای یکایک دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر از وزیر محترم آموزش و پرورش و دست اندرکاران طرح شاهد انتظار می‌رود که برای ارتقاء علمی و فرهنگی یادگاران معزز شهدا و ایثارگران با الهام از فرمان رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و منویات مقام معظم رهبری (دامت برکاته) از تمام توان و تجربه ارزشمند خود استفاده کنند تا ان‌شاءالله رضایت الهی و شفاعت شهیدان شامل حال همه خادمین شهدا و ایثارگران شود.
والسلام علیکم و رحمةالله وبرکاته
سعید اوحدی.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha