• یکشنبه / ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403070100422
  • خبرنگار : 71955

اقامه اذان و نماز با شعار «مِهر با مُهر» در مدارس کشور

اقامه اذان و نماز با شعار «مِهر با مُهر» در مدارس کشور

مراسم اقامه اذان و نماز در اولین روز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ با شعار «مِهر با مُهر» همزمان با سراسر کشور، توسط وزیر آموزش و پرورش در یکی از دبیرستان‌های دوره اول تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، علیرضا کاظمی ظهر امروز با حضور در دبیرستان پسرانه دوره اول امام عصر (عج)، نماز ظهر را اقامه کرد.

در سال تحصیلی جدید ۱۶.۵ میلیون دانش آموز  در حدود ۵۶۰ هزار کلاس درس حاضر خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش در این مراسم طی سخنانی با بیان اینکه امیدواریم در فضای مدارس فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی به ویژه در حوزه توسعه فرهنگ اقامه نماز را رقم بزنیم گفت: مهمترین ماموریت نظام آموزش و پرورش اقامه نماز است و در حقیقت فلسفه خلقت انسان و بعثت تمام انبیاء، اقامه نماز است.

وی با بیان اینکه تمام اثراتی که برای کمال انسان نیاز است خداوند در نماز قرار داده است افزود: انس با قرآن، اقامه نماز و انفاق راهکار میانبر برای رسیدن به قله‌های موفقیت است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه قرآن برای ساختن انسان و جامعه دو راهبرد قرار داده است که راهبرد نخست اقامه نماز است، ادامه داد: راهبرد دوم انفاق است که جامعه را می‌سازد.

کاظمی با بیان اینکه دغدغه اقامه نماز را باید در سطح وزارت آموزش و پرورش و مدارس جاری کنیم و معرفت به اقامه نماز را بین دانش‌آموزان گسترش دهیم گفت: نیازمند طی کردن یک مسیر طولانی هستیم که باید برای دانش‌آموزان ابتدایی برنامه ویژه طراحی کنیم.

وی با بیان اینکه باید به سوالات متعدد دانش‌آموزان درباره نماز پاسخ دهیم تا نماز در عمق وجود آنها پایدار شود گفت: باید به دانش‌آموزان بگوییم که نماز تنها نقطه اتصال ما به خداوند است تا دغدغه اقامه نماز اول وقت و اقامه نماز جماعت را داشته باشند.

وی اظهار کرد: دغدغه اقامه نماز جماعت در مدارس یکی از مهمترین ماموریت‌های بنده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha