• دوشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400022719153
  • خبرنگار : 50212

فرماندار ساوه:

سیستم بانکی باید نردبان رشد صنعت باشد نه قاتل او

سیستم بانکی باید نردبان رشد صنعت باشد نه قاتل او

ایسنا/مرکزی فرماندار ساوه با بیان اینکه سیستم بانکی باید نردبان رشد صنعت باشد نه قاتل او، خواستار پیگیری دستگاه مقننه کشور جهت اصلاح سیستم پولی و بانکی شد.

علی میرزایی دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه در جلسه شورای اداری شهرستان ساوه که در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: اساسی‌ترین فاکتور و راهکار مقابله با تحریم‌های اقتصادی و غلبه بر مشکلات معیشتی و قدرتمند شدن اقتصاد ایران توجه به فرمایشات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی و سرمشق قرار دادن شعار سال تحت عنوان تولید پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌هاست.

وی به بیان راهکارهایی برای عملیاتی شدن شعار سال اشاره کرد و افزود: رفع مشکلات واحدهای تولیدی قبل از ورود به مقطع بحران و برطرف کردن آن‌ها، سرعت عمل در پاسخگویی به مراجعان و فعالان اقتصادی خصوصاً بهره‌گیری از الکترونیکی شدن فرآیندهای ارائه خدمات، پیشنهاد حذف قوانین قدیمی بازدارنده و تصویب قوانین تسهیل کننده توسط مجلس شورای اسلامی از سوی صاحبان صنایع، جلوگیری در جهت کاهش خام فروشی‌های صنعتگران در راستای افزایش درآمدهای ارزی با اعطای مشوق‌های خاص به کارآفرینان و صادرکنندگانی که تولید و صادرات غیر نفتی دارند از جمله الزامات تحقق شعار سال است.

میرزایی خواستار پیگیری دستگاه تقنین کشور در جهت اصلاح سیستم پولی و بانکی شد و افزود: سیستم بانکی باید نردبانی جهت رشد و توسعه تولید و صادرات باشد نه قاتل و مانع صنایع و بر این اساس مدیران و صنعتگران باید با ارائه پیشنهادات به دستگاه قانونگذاری و دولت گامهای اساسی را در جهت رفع موانع تولید بردارند.

وی تصریح کرد: سناریوی پیشگیری از تبعات ناشی برداشتن تحریم‌ها و یا تداوم تحریم‌ها باید تدوین شود و آمادگی لازم برای پیشگیری از آسیب‌های متاثر از رفع تحریم ها و یا تشدید آنها برنامه ریزی و چالش‌های پیش رو را احصاء و برای برون رفت از آن برنامه ریزی کرد.

فرماندار ساوه در ادامه با تقدیر از دست اندرکاران امر مبارزه با کرونا در سطح شهرستان گفت:سلامت موضوعی است که نیازمند اراده همه ارکان شهرستان خصوص مدیران است و ارائه دستورالعمل‌ها توسط خانواده دولت می‌تواند برای مردم الگو باشد.

میرزایی به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراها اشاره کرد و با تاکید بر اینکه اصل حضور مردم در صحنه انتخابات مهم است، افزود: مشارکت حداکثری نشان دهنده همبستگی ملی است و باطل السحر همه توطئه‌های دشمن خواهد بود. حضور مردم باعث عزت و سربلندی و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است و همه مدیران و کارکنان ادارات دولتی باید قانون‌مدار و بیطرف بوده و با شفافیت در راستای حق الناس بودن رای مردم گام بردارند.

وی تصریح کرد: مدیران و کارکنان اداری حق تبلیغ له یا علیه هیچ نامردی در ساعات اداری را ندارند و با متخلفین برخورد قانونی می‌شود. نباید از امکانات و توانمندی‌های نظام اداری و جایگاه‌های شغلی له یا علیه افراد استفاده کرد.

فرماندار ساوه خواستار تشویق به دعوت مردم به حضور در پای صندوق‌های رای برای تقویت اقتدار و عزت نظام اسلامی شد و افزود: در ماده ۲۱ قانون انتخابات آمده است که همه سازمان ها و ادارات مکلف هستند تجهیزات و زیرساخت‌ها در فرآیند برگزاری انتخابات قرار گیرد تا انتخابات سالم و شفاف و بدون هیچ نقصی برگزار شود.

وی در خصوص کاهش میزان نزولات آسمانی در این شهرستان نیز گفت: صرفه جویی در مصرف آب و برق بدلیل خشکسالی‌های اخیر و کاهش بارندگی ها ضروری است و از مردم انتظار می رود تا ۳۰ درصد مصرف آب و برق را کاهش دهند تا منجر به قطعی برق به ویژه صنایع نباشد  چرا که قطعی برق در صنعت منجر به بروز خسارت در ماشین آلات و تجهیزات تولیدی خواهد شد.

گفتنی است در این جلسه از سرهنگ پاسدار "حجت الله دستجانی" فرمانده سپاه ناحیه ساوه و "سرهنگ علی اکبر عیسی آبادی" فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ساوه به دلیل کسب رتبه برتر در کشور با اهدای لوح تقدیری از سوی استاندار مرکزی، و همچنین از "خسرو محبی" معاونت اطلاعات سپاه ساوه و "عابدین وفایی" رئیس بسیج اصناف ساوه به دلیل فعالیت تاثیرگذار در ستاد تنظیم بازار و قرارگاه ۱۷ ربیع با اهدای لوح تقدیر از سوی نماینده ساوه  زرندیه و فرماندار ساوه تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha