• یکشنبه / ۱۴ آذر ۱۴۰۰ / ۱۶:۳۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 00061834536

تذکر اعضای شورا به صداوسیما و مداخله‌کنندگان در امور شهردار مشهد

تذکر اعضای شورا به صداوسیما و مداخله‌کنندگان در امور شهردار مشهد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد به هیات رئیسه شورا تذکری مبنی بر اینکه اگر در رفتار اعضای شورا شائبه دخالت در امور اجرایی شهردار و مدیریت شهری دیدند، تذکر دهند، داد.

مجید دبیریان در پانزدهمین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که امروز در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد : هیچکس در شهرداری تضمین نداده که مدیران نباید تغییر کنند؛ چرا به این تغییرات شائبه سیاسی داده می‌شود؟ چرا یک معاون به محض اطلاع از اینکه قرار است تغییر کند، شروع به فرافکنی و اختلاف‌اندازی بین اعضای شورا می‌کند. این موضوع به هیچ عنوان رفتار شایسته‌ای نیست. از رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خواستارم در این زمینه تدابیر لازم را انجام دهد.

همچنین مجید طهوریان عسکری، عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگردی و رسانه شورای شهر مشهد نیز در قالب تذکری گفت: روز گذشته در یکی از برنامه‌های تلویزیونی شبکه سه سیما نکته‌ای خطاب به همشهریان مشهدی گفته شد. توقع ما از مجموعه صدا وسیما این است که جلوی این نوع سخنان را بگیرد. هر چند آن فرد عذرخواهی کرد اما توقع ما از این نهاد بیشتر است.  

یکی از دستور کارهای امروز جلسه شورای شهر مشهد نام‌گذاری پنج معبر فرعی و یک میدان بود که براساس این لایحه در منطقه ۲، معبر فرعی شهید فرامرز عباسی ۲/۳۰ با حفظ شماره به نام شهید احمد یزدی، در منطقه هشت معبر فرعی امتداد خیابان جهاد به نام بانو سیده فاطمه خاموشی طاهایی و معبر فرعی امام خمینی(ره) ۵۰ با حفظ شماره به نام پست، در منطقه ۹ معبر فرعی پیروزی ۲/۲ با حفظ شماره به نام شهدای یگان ویژه و معبر فرعی نسترن ۱واقع در شهید فکوری ۱۹ با حفظ شماره به نام امیر سرتیپ منوچهر کهتری و در منطقه ۲ میدان بی‌نام واقع در بلوار کشاورز به نام شهید مدافع حرم حسین محرابی نام‌گذاری می‌شود.

همچنین طرح مشارکت و سرمایه‌گذاری با بهره‌گیری از روش‌های نوین در حوزه اقتصادی، مشارکت و طرح سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد در سرمایه‌گذاری‌های نوین و ایجاد درآمد پایدار تصویب شد.  

براین اساس شهرداری مشهد موظف است به منظور بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در شهر مشهد حداکثر ظرف مدت ۲ ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این مصوبه، نسبت به ارائه لایحه بهره‌مندی از روش‌های نوین سرمایه‌گذاری و بسته‌های تشویقی با اولویت و مشارکت شرکت‌های بومی دانش‌بنیان، کارآفرین، شتاب‌دهنده‌ها، تشکل‌های کارآفرینی و همچنین مجموعه‌های مستقر در کارخانه نوآوری و... اقدام نماید.  

براساس این لایحه شهرداری مشهد موظف است چارچوب شناسایی و ورود اشخاص حقوقی ذی‌صلاح را تحت عنوان تسهیلگر مشارکت به چرخه شناسایی کرده و پیدایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری تا عقد قرارداد با سرمایه‌گذار یا شریک را تنظیم و تدوین نماید. همچنین شهرداری به منظور تعیین روش‌های سرمایه‌گذاری نوین و انطباق با پیشنهادهای مطرح شده، کمیته فنی آن را مرکب از مدیران شهری و صاحب نظران این حوزه تشکیل دهد و سرمایه‌گذاری در مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر مشهد در اولویت رتبه‌بندی قرار گیرد.  

زمین یکی از مهمترین دارایی‌های شهرداری‌هاست 

در ادامه جلسه لایحه مشارکت، فرآوری و مولدسازی زمین‌های کوچک مقیاس تصویب شد.

حسین حسامی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد، در خصوص این لایحه اظهار کرد: زمین یکی از مهمترین دارایی‌های شهرداری‌ها در کشور است و باید نسبت به مولدسازی و فرآوری آن‌ اقدام کرد و از فروش خام آن جلوگیری نمود. به همین منظور این لایحه سه رویکرد را دنبال می‌کند که شامل فرآوری، مشارکت و مولدسازی است.  

مجید طهوریان عسکری، عضو کمیسیون فرهنگی، زیارت و گردشگری، در خصوص این لایحه پیشنهادی ارائه داد مبنی بر اینکه باید به بافت‌های فرسوده و حاشیه شهر توجه بیشتری شود؛ بنابراین باید مبلغی که بابت ورود به محدوده شهری از این زمین‌ها گرفته می‌شود، حذف شده و صدور پروانه نیز رایگان شود.

همه اعضای شورا با این پیشنهاد موافق بودند.

یک‌پارچه‌سازی نرم افزارها در شهرداری 

در این جلسه طرح یکپارچه‌سازی نرم‌افزارها تصویب شد که براساس آن شهرداری مشهد مکلف است در راستای یکپارچه‌سازی سیستم‌های نرم افزاری، ارتقای پدافند غیرعامل و کسب درآمد پایدار در این حوزه، نسبت به ارایه لایحه حداکثر ظرف مدت ۲ ماه از لازم الاجرا شدن مصوبه اقدام کند.  

رویکردهای این لایحه شامل تعیین ابر گروه‌های ارتباطی خدماتی به جهت دسته‌بندی نرم افزارهای موجود در هر حوزه، باز طراحی و یکپارچه‌سازی UI ،UX و دیتابیس نرم‌افزارها در راستای امکان تبادل اطلاعات درون هر ابر گروه، پیش‌بینی شیوه ارتباطی در راستای برقراری ارتباط بین ابرگروه‌ها است.  

بودجه مورد نیاز این طرح از محل تشکیل کنسرسیوم با بخش خصوصی در راستای مدیریت هزینه و کسب درآمد پایدار از طریق بازاریابی و فروش نرم‌افزارهای جامع شهری بازنویسی شده است، تامین شود. همچنین حداکثر زمان بازنویسی نرم‌افزارهای جامع شهری سه سال بوده و تمام هزینه‌های نگهداری و پشتیبانی نرم‌افزارها در این مدت بر عهده کنسرسیوم است.  

همچنین تمدید بند یک مصوبه تعیین تکلیف قرارداد خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس (Low Entry) نیز تا پایان دی‌ماه تصویب شد و شهرداری مشهد مکلف است، در صورت عدم اجرای تعهدات توسط شرکت، ظرف مدت یک هفته، اقدامات حقوقی لازم را اجرا نماید.

دانشجو باید روحیه مطالبه‌گری داشته باشند

حسن موحدیان، رئیس شوراس اسلامی شهر مشهد نیز در این جلسه اظهار کرد: در هفته گرامیداشت معلولان اعضای شورا نشست‌ها و دیدارهای متعددی با تشکل‌های مردمی و سازمان‌های فعال در این عرصه داشتند که در این جلسات قول‌های مساعدی به این عزیزان داده شد. معلولان گروهی هستند که نیازمند توجه بوده و حق آن‌هاست که بتوانند به راحتی در سطح شهر تردد کرده و از امکانات و فضاهای شهری بهره ببرند.  

وی افزود: روز جمعه شهرداری مشهد در جهت توجه به معلولان و توانیابان اقدام شایسته‌ای در زمینه نصب وسایل تفریحی و ورزشی برای آن‌ها انجام داده که امیدواریم هر روز شاهد تقویت این اقدامات باشیم.  

موحدیان بیان کرد: ۱۵ درصد از افراد جامعه را معلولان و توانیابان تشکیل می‌دهند که متاسفانه این قشر اکثرا در منزل هستند و با شرایط نامناسبی زندگی را می‌گذرانند وخانواده آنها نیز در رنج هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با گرامیداشت ۱۶ آذر ماه به عنوان روز دانشجو تاکید کرد: این روز با توجه به اقدام و واکنش دانشجویان به دیدار رسمی معاون رئیس جمهور آمریکا در تاریخ ما ثبت شد و در این روز سه نفر به شهادت رسیدند.  

وی ادامه داد: از این اقدام به عنوان حرکتی انقلابی و با بصیرت می‌توان یاد کرد. علی‌رغم نبود وسایل ارتباط جمعی این اقدام و واکنش به سرعت در تمام دنیا پیچید و برگ ننگینی برای کشور آمریکا شد. گفتنی است اکثر سرداران ما دانشجو بودند و در جنگ اقدامات بزرگی برای این مرز و بوم رقم زدند.  

موحدیان تصریح کرد: دانشجو باید روحیه مطالبه‌گری داشته باشند. شورای شهر از این روحیه جوانی و مطالبه‌گری استقبال می‌کند، زیرا آن‌ها می‌توانند در جامعه اثرگذار باشد. همچنین مشارکت و نقش‌آفرینی دانشجویان در عرصه مدیریت شهری کارساز بوده است. در طول تحریم‌ها شاهد اقدامات تاثیرگذار آن‌ها در مدیریت شهری بودیم. امیدواریم با بهبود شرایط، هرچه سریعتر شاهد بازگشایی دانشگاه‌ها و حرکت‌های سیاسی و انقلابی دانشجویان باشیم.  

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به روز حسابدار، گفت: حسابداران کار بزرگی می‌کنند، اما اقدامات آنها کمتر جلوه می‌کند. اگر حسابداری در مجموعه‌ای نباشد، هیچگونه اقدام موثری نمی‌توان انجام داد، زیرا سر و سامان دادن به مباحث مالی به عهده حسابدار بوده و در پیش برد اهداف اقدامات اساسی را انجام می‌دهد.  

وی با اشاره به ولادت حضرت زینب و روز پرستار، تاکید کرد: در ۲ سال اخیر شاهد زحمات ایثارگرانه پرستاران در عرصه مقابله با ویروس کرونا بودیم و شهدای سلامت کارهای بزرگی انجام دادند. شورای شهر در مصوبه‌ای، نسبت به نامگذاری خیابانی به نام شهدای سلامت اقدام کرد که این اقدام بسیار کوچک بوده و امیدواریم بتوانیم خدمات بیشتری به این جامعه ارائه دهیم چراکه با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند. بهترین قدردانی از زحمات و تلاش‌های پرستاران رعایت پروتکل‌های بهداشتی است تا قدمی در جهت کاهش مشقت و سختی این عزیزان برداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha